سرانجام پس از مدت ها کشمکش بین وزارتخانه های رفاه و تأمین اجتماعی و بهداشت ودرمان بودجه داروهای بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

اختلاف نظر بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی پیرامون چگونگی تخصیص بودجه دارویی بیماران خاص در عمل امکان رسیدگی به امور این بیماران را از مسئولان حوزه بهداشت و درمان سلب کرده بود.تااینکه با دخالت رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی رفاه و براساس مصوبه ۱۷ خرداد ماه امسال شورای عالی رفاه ۹۰۰ میلیارد ریال از بودجه ویژه تأمین داروهای بیماران خاص به طور مستقیم در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

همچنین براساس این مصوبه ۲۳ میلیارد تومان بودجه امور درمانی بیماران خاص که در اختیار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی بود به وزارت بهداشت و درمان بازگردانده شد.

در همین رابطه احمد قویدل، مدیر عامل کانون هموفیلی های ایران گفت: براساس توافق های انجام شده با دکتر موسوی رئیس بیمه سازمان خدمات درمانی، هیچ کدام از بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی حق دریافت فرانشیز از بیماران خاص را نداشته و داروهای این بیماران باید به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

از سوی دیگر و بر اساس مصوبه اخیر سازمان بیمه خدمات  درمانی باید هزینه های بیمارستانی ویژه بیماران هموفیلی را در خصوص تعویض مفصل و هزینه های جراحی های مربوط به این موضوع را تقبل کند.

مصوبه اخیر شورای عالی رفاه گام مهمی در راستای رفع کمبودهای دارویی بیماران خاص ارزیابی می شود.