پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

سرانجام پس از مدت ها کشمکش بین وزارتخانه های رفاه و تأمین اجتماعی و بهداشت ودرمان بودجه داروهای بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

اختلاف نظر بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی پیرامون چگونگی تخصیص بودجه دارویی بیماران خاص در عمل امکان رسیدگی به امور این بیماران را از مسئولان حوزه بهداشت و درمان سلب کرده بود.تااینکه با دخالت رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی رفاه و براساس مصوبه ۱۷ خرداد ماه امسال شورای عالی رفاه ۹۰۰ میلیارد ریال از بودجه ویژه تأمین داروهای بیماران خاص به طور مستقیم در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

همچنین براساس این مصوبه ۲۳ میلیارد تومان بودجه امور درمانی بیماران خاص که در اختیار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی بود به وزارت بهداشت و درمان بازگردانده شد.

در همین رابطه احمد قویدل، مدیر عامل کانون هموفیلی های ایران گفت: براساس توافق های انجام شده با دکتر موسوی رئیس بیمه سازمان خدمات درمانی، هیچ کدام از بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی حق دریافت فرانشیز از بیماران خاص را نداشته و داروهای این بیماران باید به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

از سوی دیگر و بر اساس مصوبه اخیر سازمان بیمه خدمات  درمانی باید هزینه های بیمارستانی ویژه بیماران هموفیلی را در خصوص تعویض مفصل و هزینه های جراحی های مربوط به این موضوع را تقبل کند.

مصوبه اخیر شورای عالی رفاه گام مهمی در راستای رفع کمبودهای دارویی بیماران خاص ارزیابی می شود.

کد خبر 377

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز