همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم بیش از همه دولت‌ها برای بهداشت و درمان هزینه کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان، در جشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در گذشته مخالف طرح تحول سلامت بودم، گفت: همچنان نسبت به استمرار این طرح نگرانم، زیرا بازنگری در نحوه اجرای آن احساس می‌شود.

وی نگاه دولت به حوزه سلامت در راستای کاهش آلام مردم را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: 48 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز اجرای طرح تحول سلامت با همراهی مجلس در تصویب اختصاص یک درصد از ارزش افزوده به این منظور تامین شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت با اشاره به اینکه در زمان دولت دهم اختصاص 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت مصوب شده بود، گفت: در آن دولت ریالی به این منظور تخصیص نیافت و در واقع خلاف قانون عمل شد.

وی با اشاره به سهم هفت درصدی بهداشت و درمان از تولید ناخالص داخلی گفت: بر اساس قانون و با توجه به سهم سایر حوزه‌ها نمی‌توان این سهم را افزایش داد و به نظر می‌رسد از طریق متناسب سازی حق بیمه دریافتی با درآمد اشخاص می‌توان به این حوزه کمک کرد.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه منابع اظهار کرد: به این ترتیب به عدالت نزدیک‌تر می‌شویم و بار بیشتری از دوش مردم برداشته می‌شود.