رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: ایجاد بازار کار و اشتغال‌زایی نخستین و مهم‌ترین دستاورد طرح‌هایی همانند ایده‌بازار تخصصی شهری است.

بابك نگاهداري اظهار داشت: طي 4سال گذشته تعداد 30 اقدام تأسيسي در مركز مطالعات صورت گرفت كه يكي از آنها ايده بازار تخصصي شهري بود. وي با بيان اينكه 6 جلسه براي 6 پروژه كه قرار است به‌زودي افتتاح شوند در مركز مطالعات برگزار شده است، افزود: با تلاش همكاران توانسته‌ايم انتشارات اين مركز را رشد دهيم،

به‌طوري كه بيش از 300جلد كتاب در يك آرشيو مجهز در اين مركز نگهداري مي‌شود. نگاهداري تصريح كرد: اين مركز در رابطه با پروژه‌هاي شهري رشد چشمگيري داشته، به‌طوري كه در سال92، تعداد 121پروژه شهري و در سال 95، تعداد 244پروژه شهري در اين مركز داشته‌ايم، همچنين تعداد نشست‌هاي تخصصي داراي رشد دو برابري بوده است.
رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اينكه در تلاش هستيم تا بتوانيم رشد و توسعه پروژه‌هاي شهري را افزايش دهيم و در اين راستا زنجيره از ايده تا ثروت را رشد دهيم، اضافه كرد: در يك رويكرد نوين وظيفه اين مركز تنها پژوهش نيست، بلكه ايده‌سازي‌ و تجاري‌سازي‌ پروژه‌هاست.

وي تصريح كرد: برپايي اين ايده بازار نخستين حلقه را ايجاد كرده است و اميدواريم ساير دستگاه‌هاي مرتبط، ساير حلقه‌ها را پوشش دهند. نگاهداري تأكيد كرد: درباره ايده بازار و فعاليت‌هاي مربوط به ايده‌پردازي چند جنبه مهم وجود دارد كه نخستين و مهم‌ترين آن بحث اشتغال‌زايي و ايجاد بازار كار براي قشر تحصيلكرده و رفع بيكاري است كه ريشه در فناوري نوين دارد و اگر مراحل تكامل اين ايده‌ها تا رسيدن به بازار طي شود، موجب رفع بيكاري خواهد شد.

رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران عنوان كرد: دومين جنبه آن بحث ثروت‌آفريني ملي است كه ارزش افزوده مبتني بر فناوري نقش مهمي در ارزش افزوده بيشتر نسبت به ساير پروژه‌ها و نقش‌آفريني آن در ثروت‌آوري ملي براي كل كشور دارد. وي گفت: جنبه ديگر اين است كه بسياري از اين ايده‌ها و فعاليت‌هاي دانش‌بنيان باعث ايجاد شفافيت و سلامتي در طراحي خدمات نوين شده و موجب شده تا سيستم نظارتي نوين و در نتيجه افزايش اعتماد عمومي، احساس سلامت و شفافيت در ميان مردم ايجاد شود.

نگاهداري با بيان اينكه بحث بعدي تحول‌آفريني در بعد مديريت است كه سطح ارائه خدمات را بالا مي‌برد، افزود: سرمايه‌گذاري در بحث نوين شهري هنوز در كشور ما به درجه لازم نرسيده و بخش خصوصي هنوز اين قدرت را پيدا نكرده است و دولت و شهرداري در حال تلاش براي حل مشكل سرمايه‌گذاري هستند كه با وجود مشكلاتي كه وجود دارد، براي رشد و پيشرفت شهر چاره‌اي جز طي كردن اين ميسر نداريم.

رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران ضمن تشكر از معاون علم و فناوري رئيس‌جمهور در اين‌باره اظهار اميدواري كرد كه با همكاري دستگاه‌هاي مرتبط، شاهد رشد اجتماعي، علمي و فرهنگي سطوح مختلف شهري باشيم. وي در پايان خاطرنشان كرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبيرخانه تعداد 52 ايده مربوط به معماري و شهرسازي، 136 ايده حمل نقل و ترافيك، 211 ايده مربوط به محيط‌زيست و خدمات شهري، 67ايده اقتصاد و مديريت شهري، 123ايده اجتماعي و فرهنگي، 45ايده فني و عمراني همچنين 20ايده در زمينه بحران بوده است و درنظر داريم روي بحث بحران تمركز بيشتري داشته باشيم.