تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱

گروه ورزشی: رئیس فدراسیون کشتی از آنچه بی‌عدالتی عنوان می‌کند، گلایه دارد و در سخنانی هشدارآمیز می‌گوید: من شرمنده‌ کشتی‌ام.

 اگر کشتی این چنین مظلوم واقع شود،‌ کنار می‌کشم. محمدرضا یزدانی‌خرم که در بازدید علی کفاشیان، دبیر کل کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی سخن می‌گفت، به مهم‌ترین دغدغه‌هایش پیرامون کشتی اشاره کرد و افزود: ما در حال برگزاری اردوی خوبی هستیم.

 کار ما دارای نواقص زیادی بود که مهم‌ترین آن به کیفیت غذا، رستوران و خوابگاه ملی‌پوشان بازمی‌گشت که همه‌ آنها را از نو تجهیز کردیم. واقعا شرایط گذشته، در شأن ملی‌پوشان نبود. ما در پی این هستیم که به چیزی برسیم که در شأن کشتی‌گیر ملی‌پوش‌مان باشد. به همین دلیل است که می‌گویم کشتی تاکنون به حقش نرسیده است و شرمنده‌ آنها هستم.

 وی افزود: در فدراسیون والیبال که بودم وقتی والیبالیست‌ها قهرمان جهان شدند، به آنها یک خودروی پژو هدیه دادیم. کشتی‌گیران نیز مدال جهانی گرفته‌اند اما کسی سراغی از آنها نمی‌گیرد.

 مدال جهانی، مدال جهانی است. درست است که والیبال یک رشته دسته‌جمعی و گروهی است اما واقعاً چنین مسائلی قانون مخصوص به خود را می‌خواهد تا مسئولان نیز برای حمایت دست‌شان باز باشد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: کشتی‌گیری مانند سوریان که 3 بار قهرمان جهان شده، از ما گله‌مند است. به هر حال اگر از همه‌ قهرمانان حمایت نشود، آنها ناراحت و دلسرد می‌شوند، چراکه در فدراسیون‌های دیگر به ورزشکاران جوایزی اهدا می‌شود. اگر این شرایط برای کشتی گیران ادامه یابد، کنار می کشم.

 رئیس فدراسیون کشتی به ارزشیابی انجام شده از فدراسیون‌های ورزشی انتقاد کرد و در پاسخ به این سوال که چگونه فدراسیون تکواندو در صدر قرار می‌گیرد؟ گفت: تیم‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا، تیم‌های کشتی آزاد نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان و ... را به دست آورد‌ه‌اند. به هر حال این عناوین قهرمانی نیز قابل توجه است.

 وی ادامه داد: ما زمانی در 4 نقطه کشور اردوی تدارکاتی داشتیم. می‌دانید این اردوها چه هزینه‌ای در بر دارد؟ برزگر و معزی‌پور واقعاً در این راه ما را کمک کردند و زحمت کشیدند. کمیته ملی المپیک فقط تیم ملی بزرگسالان را زیر پوشش دارد و ما به صورت جدی در حال سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه هستیم و اگر الان این کار را انجام ندهیم، دو سال دیگر چیزی عایدمان نخواهد شد؛ نه مدال، نه پاداش و نه تشویق.

 وی با تشکر از کمیته ملی المپیک، میزان بودجه‌ اختصاصی به فدراسیون کشتی را کافی ندانست و گفت: بودجه سازمان تربیت‌بدنی تنها کفاف حقوق و مزایای ما را می‌دهد و چیزی به اردوها نمی‌رسد. برنامه مسابقات زیرگروه المپیک نیز که جزو برنامه‌های ما نبوده، رقمی بالغ بر 005 تا 600 میلیون تومان هزینه دربردارد. از زمانی که معزی‌پور همکاری‌اش را با ما آغاز کرده در حال چیدن برنامه‌های آن است.

 وی با بیان اینکه تجهیزات احداث‌شده در فدراسیون کشتی بی‌تردید نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود، گفت: ‌وقتی ما در فدراسیون کشتی چنین تجهیزات رفاهی را ایجاد کنیم، قطعاً از رفتن به شهرستان‌ها جلوگیری خواهد شد و پول اضافی خرج نخواهیم کرد. از طرفی این تجهیزات سرمایه‌ای است که خواهد ماند.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه‌ صحبت‌های خود گفت: هدف ما کسب 14 مدال است. منظور ما این نیست که 14 مدال را به طور کامل کسب می‌کنیم، بلکه هر چقدر توان داشته باشیم و بتوانیم مدال به‌دست خواهیم آورد. 14 مدال هدف نهایی ماست، اما نمی‌دانیم به چه تعداد دست خواهیم یافت.

ایسنا نیز در گزارشی در این باره به نقل از یزدانی‌خرم می‌نویسد: این خیلی بد است که استعدادهایی به این بزرگی دور هم جمع شوند و سپس ما برویم مدال برنز بگیریم. نباید در سازمان تربیت‌بدنی همه غرق فوتبال شوند و باید به این تلاش‌ها توجه کنند، اما تازه وقتی می‌خواهیم به مسابقات المپیک برویم، از ما می‌پرسند کشتی چه می‌خواهد انجام دهد. در آن زمان اگر بانک مرکزی را هم به ما بدهند، فایده‌ای ندارد.

 وی در پایان صحبت‌های خود به حواشی بیرونی در کشتی اشاره کرد که کاملا به آنها بی‌توجه است و افزود:‌ من همین جا اعلام می‌کنم که برخی مخالفت‌ها که در بیرون از کشتی و در کنار مسئولان عالی‌رتبه مطرح می‌شود، اصلاً مورد توجه ما نخواهد بود و رفتاری بچه‌گانه است، ولی حرف اساسی من این است؛ یا کشتی می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم، اگر می‌خواهیم پس همه چیز باید مرتب باشد.