چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: ‌ورود دوباره محمدعلی صنعتکاران به جمع اهالی کشتی باعث شد تا منصور مهدیزاده که مشکلی دیرینه با او دارد، نتواند باز هم به کار در فدراسیون کشتی ادامه دهد.

سه شنبه 22 آبان عملاً این اتفاق افتاد و مهدیزاده جدی‌تر از همیشه متن استعفای خود را نوشت و بلافاصله هم به فدراسیون کشتی فرستاد. وی به همشهری گفت: در روزهای اخیر رفتارهای مشکوکی را در ارتباط با خودم شاهد بودم. از فدراسیون با من تماس نمی‌گیرند و خلاصه اینکه نمی‌دانم چه جایگاهی دارم. برای من خیلی سخت است که با چنین شرایطی به کارم ادامه دهم.

وی تلویحاً یزدانی‌خرم را هم مورد خطاب قرار داد و گفت: ایشان هم مثل گذشته رفتار نمی‌کند. البته نسبت به گذشته بیشتر با امور جاری کشتی آشنا شده و به همین دلیل شاید دیگر تجربیات 50 ساله من نتواند برای کشتی کارساز باشد. مهدیزاده این را هم اضافه کرد که از امروز نگاهم به کشتی، مثل گذشته نیست و تحت هیچ شرایطی هم حاضر به ادامه همکاری با فدراسیون کشتی نیستم.

 استعفای منصور مهدیزاده در حالی شکل گرفته که یزدانی‌خرم با شروع به کار خود در فدراسیون کشتی، مهدیزاده را یکی از ستون‌های محکم کشتی قلمداد می‌کرد و همواره او را مورد حمایت جدی خود قرار می‌داد.

 اما به نظر می‌رسد مذاکرات دوجلسه‌ای یزدانی‌خرم با صنعتکاران، اصلی‌ترین عامل کناره‌گیری مهدیزاده باشد. صنعتکاران به شرطی مایل به همکاری با فدراسیون کشتی است که بتواند در بحث‌های فنی دخالت‌های جدی داشته باشد. او علاقه‌مند است به عنوان مدیر تیم‌های ملی که تجربه آن را هم دارد، انجام وظیفه کند.

 یزدانی‌خرم در واکنش به استعفای مهدیزاده می‌گوید: برای ما هم قابل پیش‌بینی بود که با ورود صنعتکاران دیگر نتوانیم از راهنمایی‌ها و خدمات مهدیزاده بهره‌مند شویم. بنابراین هر تصمیمی که بگیرد برای ما محترم است.

 رئیس کشتی که برای برگزاری مجمع استان کردستان به سنندج رفته است، گفت: با بازگشت آقای برزگر از سفر قزاقستان، جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم تا در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

وی انتخاب محمدعلی صنعتکاران به عنوان نایب‌رئیس و رئیس سازمان تیم‌های ملی را تأیید نکرد و گفت: باید با آقای برزگر از نزدیک صحبت کنم و بعد درباره جذب صنعتکاران و نوع فعالیتش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.با اتفاقات شکل‌گرفته در کشتی ایران طی روزهای اخیر آنچه واضح و روشن است اینکه سناریوی حذف منصور برزگر در حال شکل‌گیری است. به نظر می‌رسد بعد از مهدیزاده، برزگر دومین قربانی باشد. شاید خیلی‌ها به این گفته یزدانی‌خرم توجه چندانی نشان نداده باشند.

 او گفت: پاسخگویی مشکلات فنی کشتی در باکو با برزگر است که البته هیچ‌گاه این امر صورت نگرفت و برزگر هم هرگز حاضر نشد در جمع رسانه‌ها رودررو از مشکلات بگوید. در حال حاضر هر نوع مقاومتی از سوی برزگر به سود خود او هم نیست.

یزدانی‌خرم می‌گوید: ما نباید برزگر را از دست بدهیم اما شاید به گونه دیگری از ایشان در کشتی استفاده کنیم. پیش‌بینی‌ها هم اکثراً این است که با ورود صنعتکاران دامنه اختیارات برزگر هم محدود می‌شود و این برای برزگر خیلی باید سخت باشد که بتواند با فضای تازه خود را هماهنگ کند. از سوی دیگر محمود معزی‌پور، سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان هم گفته است: من کار خودم را بلدم و نباید بدون دلیل در کارهایم دخالتی شود.

 محمد طلایی، یکی از مربیان تیم ملی هم اظهار داشته: امیدوارم دیگر مثل گذشته فضای کاری ما به دخالت‌های حاشیه‌ای آلوده نشود و جایگاه‌ها و شرح وظایف تعریف شود.

 شاید این تفکر اشتباهی است که بتوان صددرصد به این اطمینان رسید که در راه آماده‌سازی کشتی‌گیران تیم ملی برای حضور در المپیک پکن دیگر منصور برزگر فرد تأثیرگذاری نیست، اما نمی‌توان برای وی نیز در فضای آتی کشتی جایگاه امن و مناسبی را متصور بود. به نظر می‌رسد نبود تفاهمات مدیریتی بعد از مسابقات باکو همچنان در کشتی قربانی می‌گیرد.

کد خبر 36564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز