در مقدمه کتاب آمده است: تکنولوژیهای جدید ارتباطی و شبکه جهانگستر وب حرفه روزنامهنگاری و خبررسانی را به شیوههای گوناگون تغییر دادهاند. در حالحاضر ردّپای اینگونه تکنولوژیهای جدید در همه مراحل تهيه و تولید يک خبر قابل مشاهده است.
شبكههای اجتماعی و پیامرسان نیز به كاربرديترين و غيرانحصاريترين وسيله انتقال اخبار و اطلاعات تبديل شدهاند و بسياری از عوامل و عناصر ديگر، در همه مراحل توليد خبر برای يک رسانه نوشتاری، ديداری يا شنيداری نقشی حياتی ايفاء میكنند.
پرسشهای اصلی کتاب حاضر این است: خبر آنلاین چیست؟ چه ویژگیهایی آن را از سایر شیوهها و سبکهای سنتی آن متمایز میسازد؟ آیا اصول و شیوههای نوشتن خبر آنلاین با نوشتن خبر در سایر رسانههای سنتی مثلِ روزنامهها، رادیو و تلویزیون متفاوت است؟ و اگر پاسخ مثبت است، این تفاوتها در کجاست؟
این کتاب در شش فصل به «شناخت خبر آنلاین»، «مخاطبان آنلاین»، «دروازهبانی و گزینش خبر آنلاین»، «نوشتن خبر آنلاین»، «ساختارهای خبری آنلاین» و «قانون طلایی: خلاصه بنویسید!» میپردازد.
انتشارات ثانیه این کتاب به بهای 14000 تومان روانه بازار کتاب کرد.