همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به انتصابات اخیر شهرداری تهران گلایه کرد و گفت: کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی، سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد آحاد مردم خواهد بود.

به گزارش ايسنا،  محمدجواد حق شناس در نطق پیش از دستور خود در شوراي شهر تهران با بيان اين مطلب كه مردم انتظارات و مطالبات بسیار جدی از اعضای شورای شهر و شهردار تهران در قبال آرائی که پس از صرف ساعت‌ها به صندوق انداختند، دارند، تصريح كرد: مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا، شفافیت و پاسخگویی هستند و  این امر نه تنها مطالبه شهروندان بلکه شرط بقای جریان اصلاح طلب است چرا که در عرصه سیاسی کشور، اصلاح طلبان پایگاه و پشتوانه‌ای جز اندیشه آزاد و آرای مردم ندارند و حفظ این پشتوانه نیازمند داشتن تعهد و پاسخگویی حداکثری در برابر مردم است.

حق شناس خطاب به اعضای شورای شهر با تاكيد براينكه فرصت كمي در اختيار شوراي شهر هست، گفت: اگرچه در ظاهر فرصتی چهار ساله پیش روی شورای پنجم قرار گرفته اما از زاویه نگاه عملیاتی تنها کمتر از دو سال وقت داریم و باید اعضای شورا با فرصت تاریخی که برای ادامه جریان اصیل اصلاح طلبی و خدمتگذاری شایسته به شهروندان تهرانی روبرو است باعث افزایش همکاری، هماهنگی، همبستگی و ... میان نهادهای مختلف شود.

حق شناس افزود: کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی، سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد آحاد مردم خواهد بود و این هشداری است که باید از همین الان آن را جدی بگیریم.

وی در ادامه به شهردار تهران نكاتي را درباره انتصابات گوشزد كرد و گفت: از دکتر نجفی انتظار می‌رود در روند خدمت‌شان و انجام انتصابات دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند و باید بگویم عمده‌ترین پاسخی که در روزها و هفته‌های اخیر در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می‌شود این است که دیگران از رزومه مطلوبی برخوردار نیستند.

اين عضو شوراي شهر افزود: اما باید بگویم آقای نجفی اگر جوانان اصلاح طلب رزومه ندارند ناشی از محرومیت‌شان از تصدی پست‌های مدیریتی و حتی کارشناسی و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری شهر در 14 سال گذشته بوده است.

حق‌شناس خطاب به نجفی افزود: اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح طلب در دولت مهرورزان مورد بی مهری قرار گرفته و یا اخراج و حتی به اجبار بازنشسته شدند قرار نیست به بهانه‌های اینچنینی پشت درهای مدیریت شهر تهران تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف بمانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شاید ایرادی نداشته باشد که از اصولگرایان شایسته و پاکدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخی پست‌های مدیریتی استفاده شود، گفت: اما متکی بر خواست و اراده مردم انتظار می‌رود در این دوره وجه قالب انتخاب همکاران مربوط به اصلاح طلبان باشد. چرا که مجموعه مدیریت شهری تهران در دوره جدید امانتدار رای اصلاح طلبان است و این واقعی را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز روز فرهنگی عمومی است و کمیسیون فرهنگی مصمم است تا در دوره جدید مدیریت شهری اقداماتش به انسان محور بودن ارتقاء یابد، گفت: بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رویکردهایی همچون آسیب شناسی مدیریت شورایی شهر، افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، کنترل آسیب‌های اجتماعی، گسترش ورزش همگانی، درآمدزایی از سرمایه‌های تاریخی و طبیعی شهر، نگاه کیفی به باورهای مذهبی، حفظ اسامی معتبر معابر، افزایش مشارکت سمن‌ها و ... را در دستور کار قرار بدهد.