همشهری آنلاین: سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۳۰۰ پایگاه اورژانس و ۳۳ بالگرد اورژانس برای پوشش مراسم راهپیمایی اربعین، در حالت آماده باش هستند.

 به گزارش همشهري آنلاين، پیرحسین کولیوند افزود: اقدامات اورژانس کشور در هفت محور اصلی طراحی شده است كه  اولین محور ترویج فرهنگ اربعین است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: محور دوم نظم و امنیت است که نمود آن در انجام مانور و تشکیل تیم‌های واکنش سریع و CBRN مشخص است و در بحث فن آوری اطلاعات نیز ستاد هدایت درمان برای هماهنگی بین تیم‌ها راه اندازی شده است.

او افزود: محور سوم رعایت سنت‌ها و ارزش‌های ملت عراق است که با تشکیل جلسات با طرف عراقی، توافق خوبی صورت گرفت و تفاهم‌نامه ای در 15 بند به امضا رسید.

کولیوند گفت: مردم محوری موضوع بعدي است به اين معنا كه مردم خودشان باید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی کمک کنند. همکاران ما در بخش اورژانس و بهداشت و درمان، هم داوطلبانه برای خدمت به زائرین اربعین حسینی حضور پیدا کردند و در این زمينه از بسیج و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کردیم.

او افزود: محور دیگر، تسهیل گری است که با اقداماتی نظیر راه اندازی و آماده باش 2300 پایگاه اورژانس و 33 بالگرد اورژانس، آماده باش بیمارستان‌ها و مباحث بهداشتی و مدیریت بیماری‌های واگیر و غیره عملیاتی می‌شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: مدیریت انتظار، محور بعدی اقدامات ما است. در اين زمينه، چهار ستاد و در کشور عراق نیز قرارگاه‌هایی را تشکیل دادیم و اتاق‌های فرماندهی و عملیاتی را کاملا فعال کردیم؛ در اين باره صدا و سیما کمک‌های زیادی کرد، تا متوجه شویم، چه انتظاراتی از ما می‌رود و چه باید کرد.

وي افزود: براي عملياتي شدن اقدامات، بین نهادها و واحدها هماهنگی خوبی برقرار شده است.