گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: شورای‌عالی بیمه، هزینه سرانه درمان در بودجه سال 87 را رقمی معادل پنج هزار و 500 تومان به دولت پیشنهاد کرده است

صادق رجایی ادامه داد: رقم این سرانه با توجه به وضع بودجه و امکانات دولت و همچنین روند افزایش سالانه در شورای‌عالی بیمه تصویب و تعیین شده است. وی افزود: رقم سرانه درمان در سال‌جاری رقمی معادل 4هزار و 400‌تومان است که نسبت به سرانه درمان سال گذشته که 3هزار و 900‌تومان بود، از رشد 13‌درصدی برخوردار است.

امسال نیز شورای‌عالی بیمه تصمیم گرفت، برای بستر خدمات موجود شامل داروهای موجود، آزمایش‌ها و بیماری‌های عمومی که مردم برای درمان آن هزینه می‌پردازند، رقم 5هزار و 500 تومان را به دولت پیشنهاد کند که این سرانه در مقایسه با سال 86 با افزایش یک‌هزار و 100 تومان، 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

رجایی گفت: ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید در حوزه علوم پزشکی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نباید بودجه دولت برای درمان برخی از بیماری‌ها مثل زیبایی، اروتز و پروتز صرف عده‌ای محدود از افراد شد، در حالی که با این بودجه، عده بیشتری از مردم می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: در حال حاضر 20 میلیون و 700‌هزار روستایی، 7میلیون کارمند و بازنشستگان کشوری 2 میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه، 280 هزار نفر به صورت خویش‌فرما و 8میلیون نفر از افرادی که دارای کارت بستری شهری هستند، زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند