دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: شورای‌عالی بیمه، هزینه سرانه درمان در بودجه سال 87 را رقمی معادل پنج هزار و 500 تومان به دولت پیشنهاد کرده است

صادق رجایی ادامه داد: رقم این سرانه با توجه به وضع بودجه و امکانات دولت و همچنین روند افزایش سالانه در شورای‌عالی بیمه تصویب و تعیین شده است. وی افزود: رقم سرانه درمان در سال‌جاری رقمی معادل 4هزار و 400‌تومان است که نسبت به سرانه درمان سال گذشته که 3هزار و 900‌تومان بود، از رشد 13‌درصدی برخوردار است.

امسال نیز شورای‌عالی بیمه تصمیم گرفت، برای بستر خدمات موجود شامل داروهای موجود، آزمایش‌ها و بیماری‌های عمومی که مردم برای درمان آن هزینه می‌پردازند، رقم 5هزار و 500 تومان را به دولت پیشنهاد کند که این سرانه در مقایسه با سال 86 با افزایش یک‌هزار و 100 تومان، 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

رجایی گفت: ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید در حوزه علوم پزشکی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نباید بودجه دولت برای درمان برخی از بیماری‌ها مثل زیبایی، اروتز و پروتز صرف عده‌ای محدود از افراد شد، در حالی که با این بودجه، عده بیشتری از مردم می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: در حال حاضر 20 میلیون و 700‌هزار روستایی، 7میلیون کارمند و بازنشستگان کشوری 2 میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه، 280 هزار نفر به صورت خویش‌فرما و 8میلیون نفر از افرادی که دارای کارت بستری شهری هستند، زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند

کد خبر 38785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز