همشهری آنلاین: به منظور خدمات‌رسانی به موقع و پاکسازی سریع معابر شهری و بزرگراهی، عملیات برف‌روبی با به کارگیری کلیه تجهیزات و ماشین آلات مجهز برف‌روبی در منطقه پنج انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، سید محسن اسدی شهردار منطقه در جلسه ستاد برف‌روبی گفت: تمامی اکیپ‌های منطقه درحالت آماده‌باش کامل، برای عملیات خدمات‌رسانی هستند و همزمان تجهیزات وماشین‌آلات سبک وسنگین نیز درمحل‌های مذکور مستقرند.

وی ضمن اعلام برنامه‌ریزی منظم جهت استفاده از ماشین‌آلات موجود هنگام بارش برف، برنحوه درست و محل بارگیری کیسه‌های نمک تاکید کرد و افزود: با پیش بینی‌های انجام شده توسط ستاد برف‌روبی شهرداري منطقه پنج، نقاط حساس منطقه به خصوص در ارتفاعات غرب تهران قبل از شروع بارش شناسایی و با استقرار کلیه تجهیزات در این نقاط و انجام عملیات شن پاشی، مشکلی در معابر اصلی و فرعی منطقه ایجاد نخواهد شد.

اسدی از فعالیت همزمان یازده سایت اصلی، مرکزی و بزرگراهی به منظور پخش شن مخصوص در سطح منطقه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بافت جغرافیایی نواحی و مناطق کوهستانی امکانات متفاوتی در هر ناحیه هنگام بارش نزولات آسمانی ارائه خواهد شد.

وی گفت: با افزایش ماشین آلات مجهز از جمله کامیون و نیسان، در یازده سایت برف‌روبی آمادگی کامل جهت بارش‌های پیش‌رو را دارد.

وی ازاستفاده بیشتر کیسه‌های نمک در معابر و همچنین توجه به نحوه چینش کیسه‌ها جهت جلوگیری از به هم ریختن نمای شهری اشاره کرد و با دسته‌بندی کردن بارش‌ها به سه نوع اول دوم و سوم اعلام کرد: با بکارگیری درست نیروهای انسانی وبرنامه‌های دقیق شهرداران نواحی هفتگانه، با استفاده از تیغه‌های برف روبی که کارایی و سرعت بیشتری دارند سطح منطقه را برای تردد شهروندان در فصل بارش برف آماده می‌کنند.