به گزارش همشهري آنلاين، بر اساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر، این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی بهمنظور اطلاعرسانی بهروز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانههای مرکزی و فوقتخصصی (تکنسخهای) هلالاحمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره 41651 راه اندازی شد.
در این سامانه، داروخانهها و واحدهای مربوطه، به صورت فهرست 9 گزینهای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تکنسخهای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمهگری، ساعات کاری و نشانی داروخانههای هلالاحمر از جمله بخشهای این سامانه است . مردم میتوانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.
ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است:
* اطلاعات دارویی از ساعت 8 صبح الی21
* داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت 8 صبح الی 21
* داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت 8 صبح الی 19
* داروخانه تهرانپارس از ساعت 8 صبح الی 19
* داروخانه جزیره کیش از ساعت 8 صبح الی 14 و 17 الی 22
شبکه داروخانههای سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر به ويژه داروخانه مرکزی، بهعنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، داروهای تخصصی، فوقتخصصی، خاص، داروهای پروندهای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخهای را که بیشتر آنها تحت پوشش بیمههای جاری کشور است، عرضه میکند.