گروه سیاسی:‌ محمدباقر ذوالقدر درباره برخی اظهارات مبنی بر جداشدن وی از وزارت کشور به دلیل وجود برخی اختلافات، گفت: هیچ اختلاف خاصی با وزارت کشور نداشتیم بلکه همه‌ ما تلاش می‌کنیم تا کشور به مرحله ‌اعتلای خود برسد.

به گزارش همشهری، ذوالقدر که در مراسم معارفه‌ خود در سمت معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و در جمع معدود خبرنگاران حاضر در جلسه سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که برخی شایعات درباره استعفای شما از وزارت کشور وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟ اظهار داشت: با شروع کار من در ستاد کل نیروهای مسلح تمام این شایعه‌ها به طور قطع پایان می‌پذیرد.

وی درباره فعالیت‌های خود در معاونت ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج نیز گفت: خوشحالم توفیق پیدا کردم تا با حکم مقام معظم رهبری در سنگر دیگری مشغول به کار شوم.

ذوالقدر ادامه داد: توسعه کمی و کیفی بسیج از تدابیر فرمانده کل قواست که امیدواریم با همه‌ دوستان و همکاری دست‌اندرکاران نیروهای مسلح و مسئولان قوای سه‌گانه، توسعه کمی و کیفی بسیج تحقق پیدا کند.

وی درباره کاهش وظایف سپاه و بسیج با وجود این معاونت نیز تصریح کرد: از وظایف و اختیارات سپاه و نیروی مقاومت بسیج به هیچ وجه کاسته نمی‌شود بلکه چون بسیج و سپاه تا کنون مسئولیت نظامی و دفاعی داشته‌اند و در برخی از جنبه‌های بسیج فعالیت می‌کردند، امروز ستاد کل نیروهای مسلح نقش راهبردی، سیاستگذاری و طراحی عمومی در بسیج را ایفا خواهد کرد.

معنای انتصاب

در مراسمی با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین، معاونان و جمعی از فرماندهان ارشد این ستاد، محمدباقر ذوالقدر به عنوان معاون ستادکل نیروهای مسلح در امور بسیج معرفی شد.

در این مراسم، رئیس ستادکل نیروهای مسلح  با اشاره به عنایت ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر‌معظم انقلاب نسبت به بسیج اظهار داشت: این معاونت پس از دستور فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ارتقای ارتش 20میلیونی به بسیج ده‌ها میلیونی و مسئولیت جدید ستادکل در این بخش، تشکیل شده است.

سیدحسن فیروزآبادی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: انتصاب سردار ذوالقدر به عنوان معاون این ستاد در امور بسیج به معنای کاهش مسئولیت سپاه و نیروی مقاومت بسیج در انجام امور محوله نیست.

در پایان این مراسم نیز حکم فرماندهی معظم کل قوا از سوی فیروزآبادی که توسط غلامعلی رشید، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و حسین حسنی سعدی، معاون هماهنگ کننده ستاد همراهی می‌شد، به ذوالقدر اعطا شد.

هفته گذشته محمدباقر‌ذوالقدر با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان معاونت ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج منصوب شد.[در همین ارتباط]