گروه سیاسی: وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره جداشدن محمدباقر ذوالقدر قائم مقام و معاون امنیتی- انتظامی خود تأکید کرد: من دوست نداشتم ایشان را از دست بدهم چرا که وی کارشناسی توانمند، نیرویی خوب، ارزشمند، متبحر‌ و انقلابی است.

مصطفی پورمحمدی پس از اقامه نمازظهر و عصر درمراسم بزرگداشت روز دانشجو که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان حاضر و به سؤالات آنها پاسخ داد و خبر آن را نیز ایسنا منتشرکرد.

وی در رابطه با استعفای ذوالقدر ادامه داد:‌ این بحث باید به وقت مناسبی سپرده شود و جالب‌تر این‌که وزیر کشور اعلام کرد که اخبار مربوط به استعفای ذوالقدر را باید از خود او پرسید.

پورمحمدی در اظهار نظری که شاید بیشتر حکایت از توجیه داشت، افزود: آقای ذوالقدر از چند وقت پیش گفته بودند که به کارهای مطالعاتی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند از حجم کارهای اجرایی‌شان کاسته شود که من با آن موافق نبودم، همچنین چندی پیش از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست شد که می‌خواهند از این نیروها استفاده کنند.

وی گفت: در حال گفت‌وگوی جدی درباره این مباحث بودیم که چیزهایی در بعضی از مطبوعات مطرح شد.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه اگر به زودی به تصمیم روشنی برسیم اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: اگر دلایل مفصل‌تر باشد خود ذوالقدر به آن اشاره خواهد کرد و در حال حاضر نیز به دنبال گفت‌وگو با نهادهای درخواست‌کننده هستیم و تصمیم خود ذوالقدر هم باید مطرح شود.

مذاکره با آمریکا در شرایط مساعد

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگر آمریکا از رفتار یکجانبه گرایانه و غیر قابل قبول گذشته اش دست بردارد و ادعای پیش شرط برای مذاکره را کنار بگذارد، حاضر به گفت‌وگو با او هستیم.

به گزارش مهر، مصطفی پورمحمدی با بیان این مطلب افزود: اکنون ما خود را در جایگاهی می بینیم که در شرایط مساعدی می توانیم مذاکره کنیم، زمان تغییر کرده است و گذشته عوض شده است، امروز دنیا متفاوت از گذشته است. اگر آمریکا حاضر باشد در یک موقعیت جایگاه خود را تعریف کند، می نشینیم و مباحث را مطرح می کنیم.

آغاز مراحل اجرایی انتخابات

مراحل اجرایی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 18 آذر طی مراسمی با حضور وزیر کشور رسماً آغاز می‌شود.

دست تقدیر

پورمحمدی درباره تداوم حضور خود در کابینه نیز گفت: فعلاً که هستم مگر اینکه دست تقدیر مرا کنار ببرد.

به گزارش ایرنا، در این هنگام دانشجویی نسبت به این گفته وزیر اعتراض کرد و گفت: آقای وزیر دست تقدیر یعنی چه؟ که وزیر کشور در پاسخ اظهار داشت: دست تقدیر یعنی اینکه من هم اکنون هم نمی‌دانم تا وزارتخانه سالم می‌رسم یا خیر؟

کد خبر 38625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز