همشهری آنلاین: سازمان تدوینگران سینمای آمریکا برندگان شصت و هشتمین جوایز سالانه ادی را معرفی کرد که جوایز اصلی این دوره در بخش سینمایی به «دانکرک» و «من، تونیا» رسید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، جايزه بهترين تدوين درام بلند داستاني در حالي به لي اسميت براي «دانكرك» كريستوفر نولان رسيد كه تدوينگران «بلید رانر 2049»، «بازی مالی»، «پست» و «شکل آب» هم در اين بخش نامزد شده بودند. تازه‌ترين تجربه كارگرداني نولان در بخش بهترين تدوين نامزد اسكار هم شده است.

در بخش بهترین تدوین فیلم بلند داستانی کمدی هم تاتیانا اس. ریگل برای «من، تونیا» جايزه را از آن خود كرد. فیلم‌های «بیبی راننده»، «برو بیرون»، «لیدی برد» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» هم نامزدهاي ديگر بودند. «من، تونيا» نامزد اسكار بهترين تدوين هم شده و همراه «دانكرك» با «بیبی راننده»، «شکل آب» و «سه بیلبورد...» رقابت می‌کند.

در 13 سال اخير 9 برنده جایزه ادی در بخش فیلم بلند داستانی درام اسکار بهترین تدوین را هم از آن خود كرده‌اند. اين در حالي است كه سال گذشته «رسیدن» و «لالالند» به ترتيب در بخش بهترین تدوین درام و کمدی را بردند اما جایزه اسکار بهترین تدوین به جان گیلبرت برای «هکساو ریج» رسید.

يك بخش مهم ديگر در جوايز ادي مربوط به جایزه بهترین تدوین فیلم بلند انیمیشن است كه امسال به «کوکو» اهدا شد. «من نفرت‌انگیز 3» و «فیلم بتمن لگو» رقيبان انيميشن تحسين‌شده «كوكو» بودند.