همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت تقویت می‌شود.

به گزارش وبدا، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در ششمین نشست هم‌اندیشی معاونان اجتماعی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور،  اساس اجتماعی شدن سلامت را مبتنی بر مشارکت آگاهانه و سازمان‌یافته مردم، به همراه مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، دانست و ما برای موفقیت چاره‌ای نداریم جز اینکه به سراغ مردم و همچنین آن ۷۰ درصدی که در سلامت تاثیرگذار هستند، برویم.

سید محمدهادی ایازی، از تقویت مراکز تحقیقاتی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) خبر داد و گفت: رئیس مجمع سلامت هر استان، استاندار است و اگر این همایش در استانی برگزار نشده یا به شایستگی برگزار نشود، استاندار بایستی پاسخگو باشد.

وي از پی‌گیری وزیر بهداشت، از برگزاری مجامع سلامت شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: محوری‌ترین کاری که در سال ۹۷ دنبال می‌کنیم، راه‌اندازی کانون‌های اجتماع‌محور محلات است و از استان‌هایی که مجامع سلامت برگزار نکرده‌اند، گله‌مندیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خواستار برگزاری هر چه کیفی‌تر مجامع شهرستانی و استانی شد و گفت: اکنون ۶۸۰ سمن حوزه سلامت و ۸۷۲ مؤسسه خیریه داریم؛ مقوله خیرین یکی از اولویت‌های معاونت اجتماعی است.

ایازی از ورود به مسایل فرهنگی گفت و اضافه کرد: در بحث فرهنگی حدود ۱۰هزار دقیقه قرارداد با صدا و سیما، براي تولید برنامه‌های فرهنگی در حوزه سلامت، داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: سال آینده سومین جشنواره فیلم و دومین جشنواره شعر را در حوزه سلامت برگزار می‌کنیم.