همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور امروز گفت: کاهش تولید زباله در گیلان از نصب دستگاه زباله‌سوز مهم‌تر است.

به گزارش ایسنا، کاوه مدنی در صحن علنی شورای اسلامی رشت گفت: پر باران بودن به معنای نداشتن مشکل محیط زیست یک استان نیست و سازمان محیط زیست کشور در مورد پسماند گیلان دغدغه جدی دارد.

معاون آموزش و پژوهش محیط زیست کشور ادامه داد: متاسفانه از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زیست محیطی گیلان استفاده نشده است. توسعه‌یافتگی به ساخت بناهای زیبا نیست بلکه به داشتن محیط زیست سالم است.

کاوه مدنی تصریح کرد: باید وضعیت محیط زیست به خصوص وضعیت پسماند را بهتر کرد و شورا و شهرداری هم باید فعالیت بیش‌تری در ارتقای جایگاه محیط زیست انجام دهند.

مدنی خاطر نشان کرد: از خودمان شروع کنیم و از خود بپرسیم برای حل مشکل پسماند چه کرده‌ایم و چه کاری می‌توان انجام داد.

معاون محیط زیست کشور تاکید کرد: کاهش تولید پسماند از نصب زباله‌سوز مهم‌تر است. گیلانی‌ها تولید زباله زیادی دارند و باید آموزش‌ها را گسترده کنیم تا کاهش تولید زباله داشته باشیم.

مدنی با بیان این که سمن‌ها افتخار محیط زیست هستند و کم کاری دولتی‌ها را جبران می‌کنند، گفت: امروز باید برای جمع‌آوری زباله همه را دعوت کنیم و به جای سنگ‌های بزرگ به دنبال سنگریزه‌ها باشیم تا بتوانیم مشکلات را پله‌پله حل کنیم.

وی تاکید کرد: بطری‌های آب معدنی از مهم‌ترین پسماندها هستند.

مدنی خاطرنشان کرد: بهبود معیشت مردم دغدغه شورا است، واضح است که گردشگری وضعیت معیشتی مردم استان را ارتقا می‌دهد و توسعه گردشگری در گرو داشتن محیط زیست پاک و سالم است.