به گزارش همشهري آنلاين، گسترش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان، ظهور رسانههای شخصی و بعد تولد شبکههای اجتماعی سبب شد تا رسانهها به تکاپو بیفتند و وارد چرخه جدیدی از تولید محتوا شوند: چرخهای که کاربران در آن نقش مهمتری داشتند.
روزنامهنگاری شهروندی قواعد و ملزوماتش را به روزنامهنگاری حرفهای تحمیل کرد و بر آن اثر گذاشت و نتیجه ترکیب این دو به پدیده «روزنامهنگاری شبکهای» انجامید.
روزنامهنگاری شبکهای ترکیبی از روشهای سنتی رسانه را در کنار رسانههای جدید و کاربردهای آنها به کار میگیرد. در این مدل روزنامهنگاری فرایند تولید محصول، اهمیت دارد و تولید مطبوعاتی مانند تولید صنعتی خطی نیست و دایرهای است. در این کتاب همچنین تلاش شده است نشان داده شود که چگونه روزنامهنگاران موبایلی گزینه گردآوری خبر را برای یک سازمان رسانهای گسترش میدهند و متحول میسازند. و یا اینکه چگونه افرادِ بیرون از سازمانهای رسانهای جریان اصلی را به دست میگیرند. کتاب همچنین درباره ماهیت ویکیها به صورت عمومی و وضعیت و موقعیت آن در دنیای روزنامهنگاران سخن میگوید.
این مجموعه پيشتر در 7 عنوان مجزا به مخاطبان عرضه شده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
کتاب پیش رو برای مخاطب خود، این امکان را فراهم آورده است که آنها را کنار هم و در مجموعهای متشکل و مکمل تجربه کند.
اين کتاب در 256 صفحه به قیمت 20000 تومان وارد بازار شده است.