همشهری آنلاین: سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تحول در حوزه سرپرستی‌اش به رؤسای سازمان‌های آموزش و پرورش سراسر کشور فراخوان داد.

در این فراخوان خطاب به روسای سازمان‌های آموزش و پرورش آمده است: در راستای تهیه‌ برنامه‌ وزارت آموزش و پرورش در تتمه‌ دوران خدمت دولت نهم به موارد ذیل پاسخ داده و پاسخ‌های خود را حداکثر تا «فردا»، سه‌شنبه 4 دی ماه 1386، با نمابر به وزارت آموزش و پرورش ارسال کنند.

پرسش‌های مطرح شده به این شرح است:

  • با توجه به رهنموردهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تعهدات قانونی در قبال سیاست‌های کلی نظام، مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و شورای عالی آموزش و پرورش، اصول خدمتگزاری در دولت نهم و همچنین سایر اسناد و تعهدات فراسازمانی، انتظارات از آموزش و پرورش و آسیب‌های موجود در این حوزه، ضربتی‌ترین کاری که برای فرهنگیان در کوتاه مدت یا میان مدت در این دولت می‌توان انجام داد، چیست؟
  • اصلی‌ترین کاری که برای آرامش روحی و بهبود امور تحصیلی دانش‌آموزان یا هنرجویان هر مقطع تحصیلی می‌توان در این مدت انجام داد؟
  • اولویت‌دارترین کاری که در خلال این دوره برای هر یک از واحدهای آموزشی می‌توان انجام داد؟
  • ضروری‌ترین خدمتی که می‌توان در این دوره برای مدیران صفی تا ستادی انجام داد؟
  • اولویت‌دارترین اقدامی که برای ستاد وزارتخانه، سازمان‌ها و یا ستاد استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توان در این دوره انجام داد؟
  • مهم‌ترین اقدامی که با بازاریابی منزلت معملان نزد افکار عمومی می‌توان در این دوره انجام داد؟
  • مهم‌ترین خلا قانونی که باید در اولویت چاره‌اندیشی و اخذ مجوز از مراجع قانونی قرار گیرد؟
  • امکان‌پذیرترین اقدامی که آموزش و پرورش برای اصلاح و اعتلای فرهنگ عمومی در خلال این مدت می‌تواند، انجام دهد؟
  • مهم‌ترین و شدنی‌ترین خواسته آموزش و پرورش از دولت نهم چه می‌تواند باشد؟
  • آسیب‌پذیرترین موضوع در آموزش و پرورش در شرایط کنونی و چگونگی برون رفت از آن کدام است؟
  • معرفی بهترین فرد از بدنه آموزش و پرورش یا جامعه که برای ایفای نقش کلیدی در برون‌رفت از آسیب‌های موجود آموزش و پرورش یا آینده‌سازی می‌توان از وی دعوت به همکاری مدیریتی یا مشورتی کرد و احتمال لبیک وجود دارد.
  • بهترین راهنمایی مدیریتی که برای کمک به این جانب به عنوان خدمتگزار آموزش و پرورش دارید.
  • برای تدوین برنامه‌های حوزه تخصصی تحت مسوولیت خود با توجه به شرح وظایف قانونی و اسناد فرابخشی و انتظارات دوران خدمت در دولت نهم، سه نمونه از مهمترین ماموریت‌ها و اهداف حوزه مسوولیت خود را نام ببرید.
  • سه نمونه از بزرگترین آسیب‌ها و ضعف‌هایی که در اولویت چاره‌اندیشی در آن حوزه مسوولیت قرار دارند را عنوان کنید.
  • سه نمونه از مهمترین نقاط قوت، سرمایه‌ها، منابع و مزیت‌های انحصاری موجود در حوزه خود را گزارش کنید.
  • پنج نمونه از اصلی‌ترین فرصت‌هایی که در اختیار دارید، چیست؟
  • پنج نمونه از تهدیدات و موانع که خارج از کنترل مدیریتی شما است و در حوزه کاری شما موثر است را اعلام کنید.
  • 10 نمونه از فوری‌ترین و الویت‌دارترین کارهایی که در آن حوزه ماموریت می‌شود انجام داد را عنوان کنید.
  • 10 نمونه از مه‌مترین کارهایی که در طول دوران باقی‌مانده دولت نهم در آن حوزه ماموریت می‌شود، انجام داد را گزارش کنید.
  • پنج نمونه از اصلی‌ترین اقداماتی که با هماهنگی و همکاری سایر حوزه‌های وزارتخانه در راستای ماموریت آن حوزه باید انجام داد، چیست؟
  • پنج نمونه از اصلی‌ترین کارهایی که با هماهنگی و همکاری سازمان‌های خارج از وزارت آموزش و پرورش برای تحقق ماموریت‌های آن حوزه باید انجام داد را خاطرنشان کنید.
  • انتظار شما از شخص وزیر برای بهبود عملکرد و تحقق ماموریت‌های حوزه‌ مسوولیت چیست؟
  • مهم‌ترین اخبار برای پیشبرد ماموریت در آن حوزه کاری را عنوان کنید.
  • الزامات موفقیت چشم‌گیر در آن حوزه مسوولیت چیست؟

البته به گزارش ایسنا احتمال تمدید فرصت ارسال مطالب نیز وجود دارد.