به گزارش فارس، علیرضا علیاحمدی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که شنبه (13بهمن) در دبستان دخترانه رفاه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در گذشته دنبال این بوده است که واقعاً مدرسه کپری نداشته باشیم اما واقعیت این است که زندگی عشایری ویژگیهایی دارد.
برای پاسخگویی به این ویژگیها، الزاماً تکنولوژیها و دستاوردهایی که داریم مانند کانکس پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه آمار مدرسه کپری پایین است، ادامه داد: بارها اتفاق افتاده است که کپرنشینان حتی به رغم ایجاد کانکس، باز در کپر درس میخوانند لذا تا زمینه فرهنگی پیش نیاید، صحبت از جشن کپرزدایی و اتمام کپر یک مقداری ایدهآلی تلقی میشود.
علیاحمدی در خصوص تفاوت کتابهای درسی برای دختران و پسران دانشآموز گفت: بخشی از کتابهای درسی برای پسران و دختران باید متفاوت باشد.
وی با طرح پرسش از خبرنگاران، اظهار داشت: اینها را من از شما پرسش میکنم و شما از افکار عمومی پرسش کنید. مگر در یک سن ویژگیهای دختران و پسران یکی است؟ آیا ویژگیهای روحی دختران در یک رده سنی با پسران یکسان است؟ دختران از لطافت روحی بالاتری برخوردارند و برای کارهای نرمافزاری آمادگی بیشتری دارند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما فکر نمیکنیم نیازهای پسران و دختران یکی باشد و روانشناسان هم تأیید نمیکنند.
وی اضافه کرد: این تغییرات در بخشی از کتابهای درسی از سالهای سوم و چهارم دبستان باید شروع شود.
علیاحمدی افزود: اخیراً مطلع شدم در دوران خیلی قبل نیز تفاوت در کتابهای درسی وجود داشته است یعنی در سال 1328 شمسی برنامه درسی دختران و پسران در کشور ما متفاوت بوده است که بر اثر سیاستهایی که در کشور وجود داشته، تغییر یافته است.
وی در خصوص پرداخت عادلانه مطالبات معوقه فرهنگیان گفت: برای پرداخت یک هزار و 100 میلیارد تومان معوقه فرهنگیان، 7 برنامه طراحی شده است که بین معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاستجمهوری و همکاران ما در حال تصمیمگیری است.