همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: با اجرای برنامه مدیریت محیط زیستی نباید اجازه داد دریاچه چیتگر پیر و آلوده شود.

به گزارش مهر، محمد حسین بازگیر درباره احداث مجموعه‌های آبی در سطح شهر تهران و نقش دریاچه چیتگر گفت: وجود مجموعه‌های آبی در مبلمان شهری باعث ایجاد شغل، ارائه خدمات، توسعه منطقه گردشگری، کاهش آلودگی، تعدیل دما و ایجاد زیستگاه برای پرندگان مختلف می‌شود. از گذشته نیز گذشتگان ما به ایجاد و حفظ فواره علاقه‌مند بودند.

بازگیر افزود: باید بعد از احداث دریاچه چیتگر مطالعات و طرح‌ها کامل شود. قرار بود اطراف دریاچه سه تصفیه‌خانه احداث شود که تا کنون یکی از سه تصفیه‌خانه راه‌اندازی شده است. مدیریت آب‌های سطحی اطراف مجموعه و ساماندهی فاضلاب منطقه نیز از اقداماتی است که باید برای حفظ دریاچه انجام داد.

رئیس محیط زیست استان تهران بیان کرد: نباید اجازه دهیم دریاچه‌ چیتگر به اصطلاح پیر شود و آلودگی به آن راه پیدا کند. دریاچه چیتگر نیازمند برنامه مدیریت محیط زیستی است، ضمن این که باید مطالعات زیادی روی آن صورت بگیرد.

بازگیر تاکید کرد: اگر انتظار خدمات گردشگری، خدمات زیستگاهی به پرنده‌ها، تعدیل هوا و اینگونه موارد را از دریاچه داریم باید به وضعیت آن رسیدگی کنیم.