همشهری آنلاین: مصطفی پورمحمدی گفت: برای جلوگیری از تخلف در عرصه انتخابات، دستگاه قضایی موظف شده است با احزاب و کانونهای غیرمجاز برخورد جدی کند.

به گزارش مهر، وزیر کشور صبح روز شنبه (15دی) در حاشیه بازدید از حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه انتخابات تنها کانونها و احزابی اجازه فعالیت دارند که دارای مجوز باشند و با هر کانون غیرمجاز و فاقد مجوز برخورد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم تخریب کاندیداها از سوی طرفداران کاندیداهای رقیب در انتخابات، کمیسیون نظارت با دقت و توجه بیشتر وارد عمل می شود.

پورمحمدی با اشاره به آغاز فعالیت کمیسیون ماده 10 وزرات کشور عنوان کرد: این کمیسیون جدی تر از گذشته فعالیت خود را دنبال می کند و بر فعالیت احزاب و گروههای سیاسی دارای مجوز کشور نظارت دارد و در صورتی که این احزاب اقدام به تخریب شخصیت کاندیداهای احتمالی مجلس یا قانون شکنی کنند با آنان برخورد قانونی خواهد داشت.

پورمحمدی تاکید کرد: این کمیسیون متشکل از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، دستگاه های امنیتی و  دستگاه قضایی است و به طور مستمر بر فعالیت های انتخاباتی احزاب و گروههای مختلف نظارت دارد.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی موظف شده است گروههای سیاسی غیرمجاز را شناسایی و با عاملان تشکیل این گروهها برخورد کند.

پورمحمدی تاکید کرد: وزارت کشور با آمادگی کامل وارد انتخابات خواهد شد و در این زمینه به صورت روزانه و به طور ویژه اطلاع رسانی خواهد کرد.

 وزیر کشور همچنین در پاسخ به سئوال در خصوص تعیین وضعیت فرماندار کرج و معاون استاندار تهران تاکید کرد: این موضوع به زودی مشخص می شود. وی توضیحی در خصوص زمان تعیین فرماندار کرج یا صدور حکم قطعی نداد.

برچسب‌ها