همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از اعضا کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی خواست تا ضمن ارائه نقطه‌نظرهای سازنده خود، با جدیت در فرآیند تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران مشارکت کنند.

به گزارش پايگاه خبري معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایرج معزی در نخستین نشست کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی، این نهاد را یکی از ارکان مهم تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دانست و یادآور شد: ترکیب اعضا کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی که شامل طیف وسیعی از مدیران و کارشناسان نهادهای مرتبط و همچنین متخصصان صاحبنظر در حوزه عمران شهری است، نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این نهاد در تعیین راهبردهای فنی و عمرانی برنامه پنج ساله سوم است.

ايرج معزي تحلیل وضع موجود، تعیین برنامه‌ها و پروژه‌های اساسی در چارچوب راهبردهای برنامه پنج ساله، تدوین پیش‌نویس برنامه و در نهایت ارائه پیش‌نویس نهایی برنامه حوزه ماموریتی فنی و عمرانی را از جمله مهم‌ترین وظایف کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد این نهاد با درک اهمیت توسعه متوازن شهری و توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده از 2 برنامه پیشین، در انجام وظایف محوله توفیق یابد.

گفتنی است در نخستین نشست کمیسیون فرابخشی فنی و عمرانی که با معارفه اعضا شرکت‌کننده همراه بود، "مهدی شریفیان"، مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی طی سخنانی به تشریح اهم اقدام‌هاي انجام شده در راستای تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و مدل مفهومی این برنامه پرداخت و "امیر آریازند"، قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز مبانی نظری حاکم بر برنامه سوم پنج ساله را طرح و بررسی کرد.

مدیریت شهری پایتخت با توجه به نزدیک‌بودن زمان پایان برنامه پنج ساله دوم (1397-1393)، تدوین برنامه پنج ساله سوم (1402-1398) را با رویکردی مساله محور و در 3 سطح کلانشهر، منطقه و محله در دستورکار قرار داده است. این برنامه براي بررسی و تصویب، به همراه برنامه راهبردی- عملیاتی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها