همشهری آنلاین: حفظ سلامت درختان، کنترل سفید بالک، افزایش زیبایی بصری شهر از اهداف اجرای طرح آبشویی درختان منطقه ۵ در فصل گرما است.

به گزارش مهر، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اعلام کرد با هدف حفظ سلامت درختان، کنترل آفت سفید بالک و افزایش زیبایی بصری منظر شهری، عملیات آبشویی بر اساس دستورالعمل مدون سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و برنامه‌ریزی صورت گرفته مرکز تام (تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه) اداره فضای سبز در دست انجام است.

علیرضا علی بخشی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: با شروع گرما و فصل تابستان و با توجه به طغیان آفات و حجم کلان مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال است که سبب کاهش عملکرد وسلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می‌شود.

به همین منظور با همکاری مداوم و شبانه روزی نیروهای اداره فضای سبز منطقه، با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، عملیات پاکسازی و آبشویی مستمر درختان، بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی در کلیه شریان‌های اصلی و معابر فرعی، حداقل ۲ بار در ماه شستشو می‌شود.

باقی سرپرست اداره فضای سبز منطقه گفت: نتیجه حاصل از آبشویی، کنترل آفات و جلوگیری از رشد شیوع آنها بوده و با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی می‌توان سلامت درختان منطقه را افزایش داد.