همشهری آنلاین: یکی از وزرای دولت سریلانکا سه شنبه 8 ژانویه بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای کشته شد.

به گزارش سی ان ان، پلیس همچنین اعلام کرد که پنج نفر نیز بر اثر این حادثه مجروح شدند.دی. ام داسانایاکه وزیر سازندگی کشور، پس از واقعه انفجار در جائلا، در بیمارستان درگذشت. جائلا منطقه‌ایی است که میان کلمبو، پایتخت، و فرودگاه بین‌المللی واقع شده است.

پلیس سریلانکا اعلام کرده است که ببر‌های تامیل در این حمله دست داشته‌اند. دولت سریلانکا اعلام کرده است که طی یک هفته روز اخیر و از زمانی که دولت اعلام کرد روند مصالحه با ببر‌های تامیل به پایان خواهد رسید، دست کم60 نفر از اعضای این گروه مخالف دولت را کشته است.

دولت سریلانکا رسما در تاریخ 16 ژانویه قرار داد مصالحه  با ببر‌های تامیل را لغو خواهد کرد، بر اساس این قرار داد بین‌الملی دو طرف ملزم هستند، دو هفته قبل، ترک روند مصالحه را به اطلاع یکدیگر برسانند.

البته قرار داد صلح میان دولت سریلانکا و ببر‌های تامیل که در سال 2002 در نروژ به امضای طرفین رسید، به طور صوری برقرار بوده چرا که طی دو سال اخیر دو طرف بار‌ها از نظر نظامی با یکدیگر درگیر شده بودند.

براساس گزارش سی ان ان برآورد آمار تلفات ناشی از درگیری‌های میان نیرو‌های دولتی و ببر‌های تامیل به دشواری انجام می‌گیرد، زیرا دولت سریلانکا از ورود رسانه‌ها  به مناطق محل درگیری ممانعت به عمل می‌آورد و دو طرف درگیر نیز آمار اغراق آمیزی از تلفات درگیری‌ها ارائه می‌دهند.