به گزارش ایرنا کیومرث کلانتری در پایان نشست کمیته مقابله با آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تهران حدود شش هزار و 200 دستگاه اتوبوس فعال دارد که درصورت تامین این چهار هزار اتوبوس فقط ناوگان نوسازی میشود و نیاز فزاینده به اتوبوس همچنان بی پاسخ میماند.
وی اضافه کرد: بسیاری از اتوبوسهای تهران بیش از 11 سال عمر دارند درحالی که دولت متوسط عمر اتوبوس را هشت سال اعلام کرده است.
کلانتری گفت: تهران به اتوبوسهای نو با فناوری روز و سوخت پاک نیاز مبرم، فوری و جدی دارد که باید برای آن فکری اساسی کرد.
وی با بیان اینکه تیرماه امسال در مقایسه با تیرماه سال گذشته آلودگی هوا بیشتر بوده است افزود: علت اولیه این امر از سوی سازمان هواشناسی فعل و انفعالات مربوط به لایه ازن ذکر شده است که در این نشست مقرر شد گزارش تکمیلی و دقیق از سوی این سازمان با همکاری سایر سازمانها ارائه شود.
کلانتری گفت: اهمیت توجه دستگاههای دولتی استان تهران به دولت الکترونیک از دیگر مباحث این نشست بود که مقرر شد زیرساختهای لازم فراهم شود و مردم با کیفیت و سرعت بیشتری خدمات دریافت کنند.
وی با بیان اینکه امروز در کشورهای توسعه یافته 500 خدمت الکترونیک به شهروندان ارائه میشود افزود: این خدمات به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک شایانی میکند و از نظر اقتصادی هم به صرفه است.
کلانتری ادامه داد: در این نشست مقرر شد دستگاههای اجرایی در فرمت مشخصی خدمات الکترونیک خود را تعریف و اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: فعال سازی جایگاههای غیرفعال سی ان جی اتوبوس های شرکت واحد نیز دستور دیگر این نشست بود که مقرر شد پنج ایستگاه غیرفعال از 12 ایستگاه پایتخت بسرعت رفع عیب و فعال شود و در مدار قرارگیرد.