محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد ایجاد خطوط تراموا در مسیرهای میدان تجریش تا راهآهن و پایانههای شرق تا غرب تهران که از سوی رئیس اتحادیه قطار شهری مطرح شده است، گفت: تراموا یکی از سیستمهای حمل ونقل عمومی نسبتا سبک است که در دنیا استفاده میشود ، اینکه ما این سیستم را کجا استفاده کنیم باید در طرح جامع حمل ونقل شهر تهران، پیشبینی شود.
وی گفت: زمانی که طرح اجرای خطوط BRT در تهران مطرح بود و خیابان انقلاب نیز بعنوان یکی از کریدورها مطرح شده و نیاز به ساختن پل روشندلان برای این خط بود به شورای شهر و شهردار وقت تهران گفتم که انجام این طرح با توجه به اجرای خط 4 مترو در زیر همین مسیر به صرفه نیست اما این طرح اجرا شد، حال که هزینه اجرای BRT انجام شده است منطقی نیست که بیايیم تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو و هم BRT دارد اجرایی کنیم.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مساله اصلی بحث آلایندگی اتوبوسهای شرکت واحد است، میتوانیم ناوگان اتوبوسرانی را برقی کنیم اما بهتر است منابع محدود را صرف اولویتها کنیم که مهمترین اولویت در حوزه حمل و نقل، تکمیل و تجهیز خطوط ساخته شده مترو و بهرهبرداری کامل از ظرفیت آن است که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده که در صورت اختصاص منابع امکان افزایش ظرفیت متروی تهران از دومیلیون نفر فعلی به هفت میلیون نفر ظرف سه سال وجود دارد.
وی افزود: برقی کردن سیستم BRT، گزینه کمهزینهتری نسبت به تراموا است.
نظر شما