همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادات جدید در حوزه مسکن و ساختمان به مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار و شورای پول و اعتبار به عنوان سیاستگذار پولی و بانکی خبر داد.

 عباس آخوندی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در در پاسخ به سوال مهر در خصوص پیشنهادات جدید در حوزه خروج مسکن از بحران و رونق این صنعت گفت: در این زمینه ابتکارات و پیشنهادات مختلفی در بخش های مختلف از جمله اجاره، معافیت های مالیاتی برای ساخت واحدهای با مقیاس کوچک، مالیات بر خانه خالی و حوزه مستغلات تدوین و ارائه شده است.

آخوندی افزود: این پیشنهادات در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای پول و اعتبار مراحل تصویب خود را طی می کنند که پس از نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ۸۵۵ تولیدکننده داخلی و ۱۵۱ شرکت خارجی در این نمایشگاه گفت: تولیدات تولیدکنندگان داخلی در صنعت ساختمان هم از حیث فناورانه و هم از حیث طراحی و زیبایی قابل رقابت با بازارهای بین‌المللی است و صنعت ساختمان قطعا در افزایش تولید ملی و رشد صنعت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه های ابتدای امسال گفت: این آمارها نشان می‌دهد مسکن به سمت رونق بیشتر حرکت می‌کند ضمن اینکه صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشگام است که می‌تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.