آزاده مختاری: اظهارت دو پسر جوان که از نزدیک شاهد قتل یک تاجر آهن بودند پرده از راز این جنایت برداشت.

عامل جنایت که به‌دنبال اختلاف حساب با تاجر جوان وی را با ضربات چاقو به قتل رسانده است، 8 روز پس از این جنایت از سوی پلیس جنایی تهران شناسایی و دستگیر شد.

« دقایقی قبل هنگامی که با دوستم در حال قدم زدن در خیابان بودیم متوجه مرد جوانی شدیم که فریاد‌زنان از یک پژوی 206 پیاده و دوان دوان دور شد. به‌دنبال این مرد، جوان دیگری که کلاهی بافتنی بر سر داشت از خودرو بیرون پرید و به تعقیب مرد جوان پرداخت و وقتی که به او رسید با چاقویی که در دست داشت چندین ضربه به بدن او زد و سپس با انداختن چاقو متواری شد».

اینها اظهارات 2 پسر جوان بود که تنها شاهدان قتل تاجر آهن بودند که دهم دی ماه، در خیابان دکتر هوشیار با ضربات مرگبار چاقوی یک مرد ناشناس از پای درآمده بود.

کارآگاهان اداره 10 آگاهی پایتخت – ویژه قتل – و بازپرس محمد حسین شاملو – بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی – که با اعلام این خبر  برای انجام تحقیقات به محل حادثه رفته  بودند بعد ازشنیدن اظهارات این دو ‌پسر جوان دراولین اقدام تحقیقاتی، عملیات چهره‌نگاری از متهم فراری را با کمک این دو ‌جوان آغاز کردند.

بازپرس محمد حسین شاملو در توضیح این خبر به همشهری گفت: با بازجویی از 2 شاهد حادثه وچهره‌نگاری از متهم، کارآگاهان جنایی متوجه شباهت زیاد بین تصویرچهره‌نگاری شده قاتل فراری با مرد جوانی شدند که با مقتول اختلاف مالی داشت.

بدین ترتیب مرد جوان سه‌شنبه گذشته بازداشت شد و تحت بازجویی قرارگرفت اما وی مدعی بود  از این جنایت بی‌خبر است.

با کشف آثار جراحتی که روی دست وی به چشم می‌خورد، ظن کارآگاهان نسبت به این جوان بیشتر شد و وقتی پلیس جنایی دریافت وی ساعتی بعد از قتل تاجر جوان به درمانگاهی در حوالی محل جنایت رفته و تحت درمان قرارگرفته، بازجویی‌ از او را از سر گرفتند و بدین ترتیب راز جنایت فاش شد.

مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، وقتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، مقابل بازپرس شاملو قرار گرفت با اعتراف به قتل گفت: از مدتی قبل با مقتول اختلاف حساب 15 میلیون تومانی داشتم، دو روز قبل از حادثه او با من تماس گرفت و گفت که هرچه سریع‌تر باید بدهی‌ام  را پس بدهم، در آن هنگام نمی‌دانم چرا یکباره عصبانی شدم.

با او تماس گرفتم و با این ادعا که قصد پس دادن طلبش را دارم، وی را به قتلگاه کشاندم و در آنجا با ضربات چاقو کشتمش.

متهم با اظهار پشیمانی از این جنایت ادامه داد:‌ هیچ وقت تصور نمی‌کردم روزی دستم به خون کسی آلوده شود، در تمام این روزها عذاب وجدان یک لحظه آرامم نگذاشت اما به خاطر ترس قادر نبودم خود را به پلیس معرفی کنم.

پس از اعتراف این متهم، بازپرس جنایی برای وی قرار بازداشت صادر کرد و وی روانه بازداشتگاه پلیس شد.
بازپرس شاملو با بیان اینکه اظهارات شاهدان   کمک مهمی بود  تا مرد جنایتکار ظرف 8 روز شناسایی و دستگیر شود، گفت: در پرونده‌های جنایی یکی از مهم‌ترین سرنخ‌ها برای پلیس اطلاعات به‌دست آمده از سوی شاهدان است.

برچسب‌ها