به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 تهران با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاستهای کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسانمحور در سطح شهر تهران است. در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکانسنجی قرار داد.
وی اظهار داشت: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصههای پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور پایلوت انتخاب شد.
شهردار منطقه 3 ابراز کرد: طرح احداث پیادهراه خیابان ونک در فاز اول حدفاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راهاندازی پروژههای اجتماعی از قبیل کارفود، نمایشگاههای آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیتهای فرهنگی تلاش میکنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود پيدا كند.
سلیمی خاطرنشان کرد: با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرحهای ارائه شده استفاده خواهد نمود.
شهردار منطقه 3 افزود: اهمیت میدان ونک این است که در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه قرار گرفته و یکی از مهمترین و متراکمترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار میرود.
وی ابراز داشت: همچنین نزدیکی آن به بوستانها و فضاهای شهری خاص از قبیل بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است.
شهردار منطقه 3 تهران با اشاره به وجود رستورانها و مراکز خرید، گالریها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل كرده است، افزود: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به طول حدودی 800 متر عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان حاشیه میدان ونک است که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.
سلیمی گفت: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربریهای جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاههای حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیلهای ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که میتواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد.