همشهری آنلاین: مجسمه ساز جهان پهلوان تختی گفت: روایت‌های متفاوت از زیست تختی و انتخاب ژست قرارگیری این مرد بزرگ تاریخ معاصر کشور کار ساخت مجسمه را سخت کرده بود.

به گزارش ايسنا؛ مرتضی بصراوی در خصوص ساخت تندیس جهان پهلوان تختی، اظهار کرد: ابتدا قرار بود در دیواره ایستگاه مترو تختی اصفهان در مورد پهلوانی، ورزشکاری و قهرمانی طرح‌هایی اجرا شود، اما پس از آن تصمیم گرفته شد که تندیسی از جهان پهلوان تختی در این ایستگاه نصب شود و این شد که این مجسمه سفارش داده شد.

وی با بیان اینکه پروسه ساخت تندیس تختی چهارماه زمان برد، افزود: ابتدا ماکت‌های گچی برای این مجسمه در نظر گرفتند و سپس با چندین بار طرح ریزی و بررسی با استاد نعمت‌الهی برنز ریزی انجام شد. در واقع دو ماه طرح خود مجسمه و دو ماه بررسی ماکت و برنز ریزی زمان برده است. 

مجسمه ساز جهان پهلوان تختی ادامه داد: روایت‌های متفاوت از زیست تختی و انتخاب ژست قرارگیری این مرد بزرگ تاریخ معاصر کشور کار ساخت مجسمه را سخت کرده بود، چراکه ما باید ژستی از تختی در این مجسمه ارائه می‎‌کردیم که برای مردم آشنا باشد به همین دلیل قالب گیری و برنز ریزی به دقت خاص و لازمی انجام شد و این ژست با تایید چندین کارشناس انتخاب شد. 

بصراوی خاطرنشان کرد: برای ساخت این حالت از ژست تختی چندین بار ماکت را تراش خورده کردیم و استاد نعمت الهی نیز با حساست خاصی برای حالت چگونگی ایستادن تختی کار می کردند چرا که معتقد بودند تندیس تختی در آشناترین حالت برای مردم ساخته شود.