تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۲

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، از آماده باش 11 اکیپ جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر تهران خبر داد.

سید محمود نصری، مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از شهروندان خواست تا علاوه بر پدوری از این حیوانات، در صورت مشاهده سگ های ولگرد مراتب را به سامانه 137 اطلاع دهند.

وی گفت: با توجه به سیاست گذاری انجام شده در کمیته مبارزه با حیوانات ناقل بیماری شهرداری تهران در راستای ارائه  خدمات بهینه به شهروندان و با وجود تاکید انجمن‌های حمایت از حیوانات مبنی بر زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد و تغییر شیوه‌های جاری، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل 11 اکیپ جمع آوری سگ‌های ولگرد و انجام امور کنترلی را به طور تلفیقی در سطح شهر تهران، تجهیز و تدارک دیده است.

وی با بیان این که اقدام عملی برای پیشگیری از افزایش سگ‌های ولگرد از سوی سازمان‌های متولی در کنترل سگ‌های گله داران و خانگی که با رهاسازی توله ها موجب بیشتر شدن این جاندار در محیط شهری به صورت ولگرد را فراهم می‌کند، انجام نشده است، افزود: در مقایسه با آمار اعلامی کل کشور، عملکرد شهرداری در این زمینه بسیار چشم گیر و قابل توجه همه کمیته های نظارتی بوده است.

نصری در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران از سال 78 حدود 123 هزار و 800 قلاده سگ ولگرد را جمع آوری کرده است و به طور ویژه در محدوده منطقه 2 شهرداری، یک اکیپ به طور کامل مستقر شده است و در اجرای طرح ضربتی و جهادی این منطقه در سال جاری 743 سگ ولگرد جمع آوری شد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، با اشاره به شرایط جوی موجود و محدودیت تامین غذا برای جانداران، گفت: با توجه به وضعیت آب و هوا که همه جان داران از محیط‌های طبیعی برای تامین غذا به حریم های شهری و روستایی می‌آیند، 11 اکیپ نسبت به پوشش خدماتی در سطح شهر و شناسایی این محدوده‌ها، در آماده باش به سر می برند.

وی با هشدار نسبت به  نزدیکی شهروندان با این حیوانات، از آنان خواست تا درصورت مشاهده این حیوانات آن را به سامانه 137 اطلاع دهند تا نسبت به اعزام اکیپ های مربوطه و اجرای خدمات مرتبط، اقدام شود.