پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتوگو با شهرنوشت ضمن بیان این مطلب گفت: با اجرا طرح پیادهراه سازی خیابان 17 شهریور در سال 90، به روز کردن تکنولوژی قدیمی اتوبوسهای برقی نیز انجام شد. البته اتوبوسهای برقی باید تستهای مخصوصی را پشت سر بگذارند که یکی از آنها تست «270 هزار» است، به این معنی که اتوبوس بعد از پیمایش 270 هزار کیلومتر باید در معرض انواع تستها قرار بگیرد که تمامی این موارد انجام شد.
پيمان سنندجي با اشاره به قدمت اتوبوسهای برقی در تهران ادامه داد: قدمت این اتوبوسها در تهران به 24 سال قبل بازمیگردد؛ آن زمان که اتوبوسهای برقی در خط خیابان شهدا به سمت انتهای این خیابان سرویسدهی میکردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: پس از ممنوعیت ورود اتوبوس به دور میدان امام حسین(ع)، مجبور به تغییر این خط شدیم و درحال حاضر یک خط اتوبوس برقی از انتهای خیابان 17 شهریور تا میدان شهدا در حال سرویسدهی است.
او از راهاندازی دو خط اتوبوس برقی دیگر خبر داد و گفت: یکی از این خطوط از میدان خراسان تا میدان راه آهن و دیگری از میدان خراسان به ترمینال جنوب راه اندازی میشود.
به گفته سنندجی، شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران 63 دستگاه اتوبوس برقی در اختیار دارد که 10 دستگاه آن در خط میدان شهدا در مدار بهرهبرداری است و 53 دستگاه اتوبوس نیز وارد دو خط دیگر خواهند شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بهرهبرداری از خطوط جدید اتوبوس برقی را منوط به اجرای عملیات عمرانی دانست و گفت: قرار بود این خطوط سال گذشته راهاندازی شوند، اما به دلیل اجرا برخی از اقدامهاي عمرانی که بر عهده منطقه 12 است، این امر به تاخیر افتاد. با این وجود به محض راهاندازی خطوط برقی، این دوخط آماده سرویسدهی خواهند بود.