همشهری آنلاین: عضو شورای رقابت گفت: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جایگزین شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو شدند.

به گزارش فارس، محسن بهرامی ارض اقدس با اعلام اين خبر گفت: از این پس شورای رقابت تنها چارچوب قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را مشخص و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند، اما میزان افزایش و قیمت نهایی هر خودرو با مجوز این ستاد و در سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تعیین و به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

این عضو شورای رقابت اظهار داشت: تاکنون شورای رقابت بر مبنای اینکه چه خودروهایی دارای قیمت‌های مسلط، وضعیت تهاجی و بازار انحصاری هستند، برخی محصولات زیر 45 میلیون تومان دو خودروساز بزرگ را که در بازار رغبت ندارد، مشمول قیمت‌گذاری کرده بود.

وی گفت: سهم این خودروها از بازار داخلی بیش از 85 درصد بود و کاملا وضعیت مسلطی در بازار داشتند اما افزایش قيمت، بسیاری از خودروها را از فهرست قیمت‌گذاری شورا حذف کرد.

بهرامی ارض اقدس بیان داشت: با اعلام نرخ تورم بخشی و نرخ پایه ارز و میزان ارزبری خودروهای تولید داخل توسط بانک مرکزی، شورای رقابت با سرعت دامنه تغییر قیمت‌ها و خودروهایی را که مصداق وضعیت مسلط در بازار هستند، به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کند و این ستاد در صورتی که افزایش قیمت این خودروها را لازم بداند به سازمان حمایت می‌دهد، اما عدد میزان افزایش قیمت محصولات خودروسازان در سازمان حمایت تعیین می‌شود.