تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱

شهرداری تهران بودجه سال آینده خود را به شورای شهر تقدیم کرد.

شاید به مانند سال گذشته رشد بیش از 70 درصد بودجه و اختصاص 46 هزار میلیارد به فعالیت‌های عمرانی و مبلغ 12 هزار و 500 میلیارد تومان به امور جاری باز هم موجب شگفتی کارشناسان باشد.

واعظ مهدوی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران در باره ویژگی بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری به خبرنگار همشهری گفت: اولین ویژگی بودجه پیشنهادی، این است که سعی شده نتایج برنامه‌ مناطق در آن دیده شود و بر اساس مطالعات طرح جامع مورد توجه قرار گیرد.

ویژگی دوم بودجه منطبق بودن بر برنامه‌های دراز مدت طرح جامع شهر تهران است و سومین ویژگی نیز تدوین بودجه در چارچوب نظام تعهدی شهرداری است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران، در ادامه افزود: شفاف‌سازی‌ و طبقه بندی فعالیت‌های مناطق در قالب «برنامه و فعالیت»، اولویت در انجام تعهدات و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام، اولویت ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران و توجه ویژه به حفظ محیط‌زیست و کنترل آلودگی هوا از جمله سیاست‌های بودجه پیشنهادی شهرداری است.

واعظ مهدوی همچنین از مدیریت اقتصادی شهری و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به‌عنوان بخشی از سیاست‌های مورد توجه در تدوین بودجه خبر داد و افزود: ارتقای کیفیت ساخت و ساز و توجه به مدیریت بحران، توجه به نهادینه شدن شهروندمداری با رویکرد محله‌گرایی را می‌توان از دیگر سیاست‌های این بودجه بر‌شمرد.