مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظام‌نامه مطالعاتی شهرداری تهران به منظور تحقق سیاست‌های شورای بازنگری، اصلاح و هماهنگی نظام‌های برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران و تبصره ۱۹ بودجه مصوب سال ۱۳۸۷ شهرداری تهران تصویب شد.

به گزارش سما به نقل از روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران هدف از تدوین این نظام‌نامه هدایت پروژه‌های مطالعاتی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه شهری، هماهنگ‌سازی پروژه‌های مطالعاتی و جلوگیری از تکرار و تداخل پروژه‌های مذکور و همچنین برنامه‌ریزی و نظارت بر کاربست دستاوردهای مطالعاتی شهرداری تهران است.

مهندس امانپور دبیرکمیسیون تحقیق و توسعه با بیان این مطلب که تصویب نظام‌نامه مطالعاتی اصلی‌ترین کاری است که می‌تواندتوسط این کمیسیون صورت بگیرد، گفت: در این نظام‌نامه چگونگی مدیریت پروژه‌های مطالعاتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به دلیل اقتضای شرایط موجود، نظام‌نامه به صورت خلاصه تدوین شده تا دستورالعمل‌های آن متعاقبا به صورت جداگانه به تایید کمیسیون برسد.

وی تصریح کرد: دو دستورالعمل برای این نظام‌نامه تهیه شده است که دستورالعمل اول یعنی چگونگی عقد قراردادهای مطالعاتی بر اساس بند 4 ماده 31 در جلسه گذشته کمیسیون تصویب شد و دستورالعمل دوم نیز مربوط به چگونگی تهیه، بررسی و تصویب پروژه‌های مطالعاتی است که هم‌‌اکنون آماده طرح در آن کمیسیون است.

دکتر ایازی رییس کمیسیون تحقیق و توسعه نیز با اشاره به تصویب دستورالعمل عقد قراردادهای مطالعاتی در جلسه گذشته کمیسیون، گفت: این دستورالعمل با توجه به صبغه مالی به کمیسیون مالیه شورای بازنگری ارجاع داده می‌شود تا پس از تصویب آن کمیسیون جهت اجرا ابلاغ شود.

در پایان نظام‌‍‌نامه مطالعاتی شهرداری تهران با توافق تمامی اعضا در جلسه کمیسیون تحقیق و توسعه در ۷ ماده و ۱ تبصره به تصویب رسید.

لازم به توضیح است جلسه کمیسیون تحقیق و توسعه در تاریخ شانزدهم اسفند 86 در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به ریاست دکتر ایازی مشاور عالی شهردار به عنوان رییس کمیسیون و با حضور مهندس امانپور رییس مرکز مطالعات به عنوان دبیر کمیسیون،دکتر واعظ‌مهدوی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری،دکترپورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری و تعدادی از مشاوران و مدیران شهرداری(آقایان تشکری، حافظ‌نیا، پورموسوی، اخباری، کاظم‌زاده،فدایی و حسینی) به عنوان اعضای کمیسیون تشکیل شد.

کد خبر 47905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز