آیت‌الله "قربانعلی دری‌نجف‌آبادی" گفت: مقام قضاوت، مقام وصایت است و وصایت نیز شاخه اصلی مقام ولایت، نبوت و رسالت محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، دری‌نجف‌آبادی روز دوشنبه اول بهمن درجمع شماری از قضات و پرسنل دادگستری استان زنجان اضافه کرد: امروز مسیری که دستگاه قضایی کشور دنبال می‌کند، مسیر حکومت است.

وی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از کار حاکمیتی بر عهده‌ی دستگاه قضایی است، تاکید کرد: تسهیل وتنظیم امور، جلب اعتماد مردم به‌نظام، ارتقای امنیت ملی، اجتماعی و خانوادگی، حل و فصل تخاصم و اختلافات و رسیدگی به اموری که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد، از وظایف مهم این دستگاه به‌شمار می‌رود.

دری نجف‌آبادی اظهارداشت: انجام امورات مردم بدون کمترین بهانه، سرعت و دقت لازم و دلسوزی، امری خداپسندانه، باقیات و صالحات برای خادمین نظام در دستگاه قضایی خواهد بود.

وی با تاکید بر این که در نظام قضایی و حقوق اسلامی ایران، اساس بر انجام وظیفه و تکلیف الهی‌است، اضافه‌کرد: انجام تکلیف شرعی و وظیفه‌ی الهی در این دستگاه عبادت است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه انجام امور باید باانگیزه و قصد الهی باشد، افزود: تمامی کارکنان دستگاه قضایی در هر رده خدمتی باید به‌سهم خود در انجام امورات محوله دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

دادستان کل کشور، مصالحه ، تفاهم و تعامل را مبنای انجام امورات قضایی برشمرد و اظهارداشت: خصومت و اختلاف موجب ریشه گرفتن تنفر، انزجار و ایجاد عقده، کینه و حسادت در بین افراد جامعه می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، از تشکیل معاونت‌های پیشگیری، درخصوص اختیار جدید ابلاغ شده از سوی رییس قوه‌قضاییه به‌دادگستری‌ها، خبرداد و گفت: به‌هر میزانی که در امر پیشگیری‌های اجتماعی، ساختاری و قضایی سرمایه‌گذاری شود از میزان ورودی پرونده‌ها به‌دستگاه قضایی کشور کاسته خواهدشد.

وی با تاکیدبر این که در محاکم قضایی، کیفیت رسیدگی به‌امور نباید فدای کمیت شود، یادآور شد: توجه‌به کمیت‌ها بدون پرداختن به‌کیفیت، کار محاکم را چندین برابر افزایش خواهد داد.