آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور از ابلاغ درخواست بازنگری اسامی افراد ممنوع‌المعامله به سازمان ثبت اسناد کشور خبر داد.

دری نجف آبادی گفت: پیرو بخشنامه ۱۵مهر سال  ۸۶رئیس قوه قضائیه، بازنگری و غربالگری آخرین لیست اسامی افراد ممنوع المعامله اواخر سال گذشته توسط حوزه‌های قضائی به انجام رسید.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، دری نجف آبادی افزود: از این پس کلیه افرادی که مایل به کسب اطلاع از وضعیت ممنوع‌المعامله بودن خود باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی یا معاونت قضائی دادستانی کل کشور نسبت به وضعیت خود کسب اطلاع کنند.

وی توضیح داد: ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی، نسبت به وضعیت خود اطلاع حاصل و چنانچه ممانعت انجام معاملات وجود داشته باشد می‌توانند از طریق مراجع قضائی علت را پیگیری و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به لغو اثر از بخشنامه‌های سابق دادستان کل کشور درخصوص تنفیذ وکالتنامه‌های ایرانیان خارج از کشور توسط دادگاه‌های ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی گفت: ایرانیان خارج از کشور از این پس با تنفیذ وکالت نامه در خارج از کشور و بدون حضور در ایران می‌توانند نسبت به اموال و املاک قطعی و مسلم خود تعیین تکلیف کنند.

کد خبر 48487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز