تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

۲ هزار و۵۰۰ شهروند ساکن محله شهرک غزالی منطقه ۲۱ هر روز بیش از ۶ ساعت از داشتن آب محروم‌اند.

«رضا شیری» از ساکنان شهرک در این‌باره گفت: «اهالی شهرک غزالی بازنشستگان سازمان صدا و سیما هستند و از طرفی این شهرک محصور زیرنظر این سازمان اداره می‌شود. ساکنان این شهرک با مشکلات زیادی مواجه هستند که می‌توان به نداشتن پایان کار برای املاک‌شان و سند تفکیکی اشاره کرد. همین مسئله هم باعث شده تا روند صدور انشعاب آب تهران به ساکنان عقب بیفتد و انجام نشود.» شیری می‌افزاید:

«مدت‌ها آب مصرفی ساکنان از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شد اما در سال‌های اخیر به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، اهالی با مشکل افت فشار و حتی قطع آب در ساعت‌های مختلف روز مواجه شده‌اند. البته این قطعی در گذشته یک نوبت بود اما این روزها به بیش از ۶ ساعت رسیده تا جایی که مردم شهرک در ۲ نوبت و ساعت‌های ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ از داشتن آب محروم‌اند.»  به گفته اهالی مشکل آب در تابستان به اوج خود می‌رسد و گاه یک روز کامل شهروندان شهرک آب ندارند.

«صالح صیامی» دبیر شورایاری شهرک در تأیید گفته‌های ساکنان گفت: «متأسفانه چاه‌های آب فعلی پاسخگوی نیاز ساکنان شهرک نیست و مسئولان مجموعه مجبور به قطع آب در ساعات پرمصرف هستند. درحالی‌که جمعیت شهرک در سال‌های اخیر افزایش نیافته و مشکل اصلی کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است.» «محمدعلی رحیمی» مدیر آبفای منطقه ۵ در این‌باره گفت:

«سندهای مالکیت شهرک غزالی تفکیک نشده و دقیق نیست. در جلساتی که با مسئولان مربوطه و نمایندگان مردم داشتیم اعلام کردیم در صورت مشخص شدن سندهای مالکیت اقدامات انشعاب آب تهران انجام می‌شود. البته ما در حال بررسی و مطالعات لازم برای رفع مشکل ساکنان شهرک هستیم و امیدواریم بتوانیم با تأمین منابع آب این مسئله را رفع کنیم.»