همشهری آنلاین: آیین نکوداشت دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی به پاس پنج دهه تلاش بی‌دریغ در عرصه ادب پارسی با حضور اهالی شعر و ادب دوشنبه پنجم آذر در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی عباس‌آباد، در این برنامه پیروز حناچی (شهردار تهران)، احمد مسجدجامعی، بهاءالدین خرمشاهی، محمدعلی بهمنی، جواد محقق، یوسفعلی میرشکاک، سعید بیابانکی، حسین آهی، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه و سایر شاعران و فعالان ادبیات ساعت ۱۵ دوشنبه پنجم آذر در خانه شعر و ادبیات گرد هم می‌آیند و از پنج دهه تلاش‌های استاد موسوی گرمارودی تقدیر می‌کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی شعر و ترانه، بررسی تخصصی ادبیات، برگزاری شب‌های پاسداشت بزرگان عرصه شعر و ادب، بررسی ادبیات انقلاب اسلامی و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی برای پژوهشگران و دانشجویان ادبیات از جمله فعالیت‌های خانه شعر در دوره جدید است. مرتضی امیری اسفندقه ۱۲ شهریور امسال با حکم سیدمحمدحسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس‌آباد به ریاست شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات منصوب شد.

استاد موسوی گرمارودی (شاعر، منتقد، مترجم و نویسنده) سال ۱۳۲۰ در قم به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفت و نقشی برجسته در رشد و تعالی ادبیات ایران ایفا کرد. ۱۴ مجموعه شعر، ۱۱ اثر پژوهشی ادبی و تاریخی، شش داستان، ۱۶ کتاب برای نوجوانان و در مجموع ۶۱ جلد کتاب از ایشان به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه نکوداشت استاد موسوی گرمارودی می‌توانند ساعت ۱۵ روز پنجم آذر به خانه شعر و ادبیات به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، جنب باغ کتاب مراجعه کنند.