همشهری آنلاین: شهردار تهران در حکمی حسین محمد پورزرندی را به سمت رئیس کمیته مطالعات راهبردی مدیریت مالی شهری منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران در بخشی از این حکم آمده است: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دارای ظرفیت ارزشمند و بالقوه‌ای است که می‌تواند در راستای شناخت مسایل و مشکلات پیش روی کلان شهر تهران فعال شده و با کارآمدی خود در زمینه مطالعه و پژوهش و به منظور استنتاج گزاره های راهبردی برای مدیریت و توسعه پایدار شهری ، تمام مساعی خود را برای تحقق چشم انداز "تهران - نمونه شهر اسلامی" به کار گیرد.

 تشکیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی یکی از راه کارهای کمک به اهداف متعالی آن مرکز در انجام مطالعات و پژوهش‌ها و تهیه برنامه‌های راهبردی مورد نیاز سازمان و مدیریت شهرداری تهران است.

در بخش دیگری از این حکم آمده است: از این رو به جنابعالی ماموریت داده می شود با هماهنگی مستمر با ریاست مرکز در هماهنگی و هدایت کمیته مطالعات راهبردی مدیریت مالی شهری اقدام کنید.

در ادامه حکم رئیس کمیته مطالعات راهبردی مدیریت مالی شهری آمده است: رعایت موارد زیر در انجام ماموریت محوله مورد تاکید ویژه است:

1- استفاده از منابع و نتایج مطالعاتی و پژوهشی موجود مرتبط و پرهیز از موازی و دوباره کاری.

2- استفاده از ظرفیت موجود مرکز و سایر واحدهای شهرداری تهران به صورت موثر و همچنین استفاده کارآمد از مراکز علمی و دانشگاهی داخل کشور و حسب ضرورت خارج از کشور در انجام مطالعات و پژوهش های مورد نیاز.

3- رویکرد مسئله محور با هدف حل مسائل ساختاری مدیریت شهری و شهرداری تهران.

4- توجه به انجام کار اصولی و زیربنایی، عنایت به روش نتیجه محور و تدوین گزاره‌های راهبردی در حداقل زمان ممکن.

5- استفاده گسترده و تلفیقی از صاحب نظران علمی و اجرایی برون و درون سازمانی شهرداری تهران.