همشهری آنلاین: مونشن‌گلادباخ در پایان هفته ۱۲ بوندس‌لیگا موفق شد با پیروزی مقابل هانوفر جای خود رده دوم جدول را تثبیت کند. شالکه، دورتموند، ولفسبورگ، فرانکفورت و لورکوزن از دیگر تیم‌های موفق این هفته بودند.

  • بایر لورکوزن ۲ - اشتوتگارت صفر

بحران اشتوتگارت همچنان ادامه دارد. این تیم در نخستین دیدار هفته ۱۲ بوندس‌لیگا که جمعه‌ شب (۲۳ نوامبر/ 2 آذر) برگزار شد،۲ بر صفر از میزبان خود، بایر لورکوزن شکست خورد. لورکوزنی‌ها که در طول این دیدار تیم برتر میدان بودند، با این موفقیت توانستند سه امتیاز مهم به دست آورند. اشتوتگارت همچنان قعرنشین جدول رده‌بندی است. کوین فولاند، مهاجم لورکوزن با زدن هر دو گل تیمش چهره‌ برتر میدان بود.

  • شالکه ۵ − نورنبرگ ۲

یکی از برندگان بزرگ هفته تیم شالکه بود که با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل نورنبرگ نفسی راحت کشید و بحران گلزنی خود را پشت سر گذاشت. آبی‌پوشان شالکه، هم از لحاظ شمار حملات و هم از لحاظ مالکیت توپ بر حریف خود برتری داشتند و در استفاده از موقعیت‌ها نیز کارآیی نشان دادند. شالکه با این پیروزی توانست فاصله خود با رده‌های پایین جدول را اندکی افزایش دهد.

  • ماینتس یک − بوروسیا دورتموند ۲

یکه‌تازی بوروسیا دورتموند ادامه دارد. زردپوش‌های دورتموند بعد از ظهر شنبه توانستند میزبان خود، ماینتس را ۲ بر یک شکست دهند و با مجموع ۳۰ امتیاز جای خود در صدر جدول را تثبیت کنند. پاکو آلکاسر در دقیقه ۶۶ موفق شد دو دقیقه پس از ورود به میدان دورتموند را یک بر صفر جلو بیندازد. ماینتس اما دقایقی بعد به گل تساوی دست یافت. شادی سرخ‌پوش‌های ماینتس که در دقیقه ۷۰ گل تساوی را به ثمر رسانده بودند، دقایقی بیش طول نکشید. لوکاس پیشچک، بازیکن پرسابقه دورتموند در دقیقه ۷۶ با زدن گل پیروزی، موفقیت شیرین تیمش را رقم زد.

  • بایرن موینخ ۳ − فورتونا دوسلدورف ۳

بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، در فصل جاری نتوانسته انتظار طرفدارانش را برآورده سازد. سرخ‌پوش‌های بایرن علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی پیروزی مهمی را از دست دادند. بایرن مونیخ در حضور ۷۵ هزار تماشگر در ورزشگاه آلیانس تنها به تساوی ۳ بر ۳ مقابل فورتونا دوسلدورف دست یافت. ناگفته نماند که بایرن گل تساوی را لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان دریافت کرد.

  • آگسبورگ یک − آینتراخت فرانکفورت ۳

آینتراخت فرانکفورت از تیم‌های موفق رقابت‌های هفته ۱۲ بوندس‌لیگا بود. این تیم با پیروزی ۳ بر یک مقابل میزبان خود، آگسبورگ با سه امتیاز به خانه بازگشت و جای خود در جمع تیم‌های بالای جدول را مستحکم کرد.

  • هرتا برلین ۳ − هوفن‌هایم ۳

یکی از پیکارهای تماشایی و پرگل هفته میان هرتا برلین و هوفن‌هایم برگزار شد. این مصاف که در حضور ۴۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین انجام گرفت، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. هوفن‌هایم و هرتا برلین به ترتیب در رده‌های ۶ و ۸ جدول قرار دارند.

  • ولفسبورگ یک ­− آر. بی. لایپزیگ صفر

ولفسبورگ نیز نام خود را در جمع برندگان هفته ۱۲ بوندس‌لیگا به ثبت رساند. "گرگ‌های ولفسبورگ" با برخورداری از امتیاز میزبانی توانستند مهمان قدرتمند خود، آر. بی. لایپزیگ را یک بر صفر شکست دهند و سه امتیاز مهم به دست آورند. گل طلایی ولفسبورگ را ژروم روسیلون در دقیقه ۵۰ بازی به ثمر رساند. لایپزیگ و ولفسبورگ به ترتیب در رتبه‌های چهارم و نهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

  • فرایبورگ یک − وردر برمن یک

نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۲ بعد از ظهر یکشنبه میان تیم‌های فرایبورگ و وردر برمن انجام گرفت. مصاف دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فرایبورگ تا واپسین لحظات بازی یک بر صفر از مهمانش جلو بود، اما آگوستینسون با گل خود در دقیقه ۹۰ توانست بازی را به تساوی کشانده و یک امتیاز به وردر برمن هدیه کند.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۴ − هانوفر یک

پیکارهای هفته دوازدهم با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و هانوفر پایان یافت. سفیدپوش‌های مونشن‌گلادباخ با پیروزی ۴ بر یک مقابل مهمان خود توانستند سه امتیاز به دست آورند و جای خود در رده دوم جدول را تثبیت کنند.