همشهری آنلاین: بایرن مونیخ بعد از سه هفته انتظار توانست بار دیگر طعم پیروزی را بچشد و از بیشتر شدن فاصله‌اش با دورتموند جلوگیری کند. لایپزیگ با شکست بوروسیا مونشن‌گلادباخ توانست رده سوم جدول را به خود اختصاص دهد.

بايرن مونيخ
  • فورتونا دوسلدورف صفر − ماینتس یک

پیکارهای هفته ۱۳ بوندس‌لیگا جمعه شب (۳۰ نوامبر/ 9 آذر) با دیدار فورتونا دوسلدورف مقابل ماینتس آغاز شد. دوسلدورف که در فصل جاری بار دیگر به جمع دسته اولی‌ها پیوسته، با نتیجه یک بر صفر از مهمان خود شکست خورد و سه امتیاز مهم از دست داد. تک گل این دیدرا را ژان فیلیپ ماتِتا در دقیقه ۶۷ بازی به ثمر رساند. ماینتس جای خود در میانه‌ جدول را تثبیت کرد و دوسلدورف در پی این ناکامی به قعر جدول سقوط کرد.

  • بوروسیا دورتموند ۲ − فرایبورگ صفر

پیشتازی  دورتموند در بوندس‌لیگا همچنان ادامه دارد. دورتموندی‌ها بعد از ظهر شنبه در حضور ۸۰ هزار تماشاگر خود، فرایبورگ را ۲ بر صفر شکست دادند و با کسب سه امتیاز جای خود در صدر جدول را استحکام بخشیدند. فرایبورگ که با تاکتیکی دفاعی راهی دورتموند شده بود، در نهایت نتوانست دروازه خود را در برابر حملات دورتموند بسته نگه دارد.

نخستین گل بازی را مارکو رویس، کاپیتان دورتموند در دقیقه ۴۱ از نقطه پنالتی به ثمر رساند. در واپسین لحظات بازی بود که پاکو آلکاسر، مهاجم اسپانیایی دورتموند برای بار دوم دروازه فرایبورگ را باز کرد و پیروزی زردپوش‌ها را قطعی ساخت.

دورتموندی‌ها که هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات بر مهمان خود برتری داشتند، اکنون ۳۳ امتیاز اندوخته و صدرنشین جدول رده‌بندی هستند.

  • وردر برمن یک − بایرن مونیخ ۲

به نظر می‌رسد که بایرن مونیخ بار دیگر به مسیر موفقیت بازگشته است. سرخ‌پوش‌های مونیخ در هفته سیزدهم موفق شدند میزبان خود، وردر برمن را در دیداری تنگاتنگ با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند و با سه امتیاز به خانه بازگردند. بایرن مونیخ در سه دیدار پیشین خود در بوندس‌لیگا نتوانسته بود پیروز میدان را ترک کند.

گل پیروزی بایرن در این مصاف را سرژ گنابری، ملی‌پوش جوان این تیم در دقیقه ۵۰ بازی به ثمر رساند. او در دقیقه ۲۰ نیز اولین گل تیمش را در مصاف با برمن زده بود و تک گل برمن را اوساکو در دقیقه ۳۳ وارد دروازه بایرن مونیخ کرده بود.

سرخ‌پوش‌های بایرن مونیخ، به ویژه نیکو کوواچ، سرمربی این تیم توانستند با این پیروزی نفسی راحت بکشند.

  • هانوفر صفر − هرتا برلین ۲

آبی‌پوش‌های هرتا برلین نیز از تیم‌های موفق پیکارهای این هفته ربودند. پایتخت‌نشین‌های هرتا با نتیجه ۲ بر صفر میزبان خود، هانوفر را مغلوب کرده و سه امتیاز مهم به دست آوردند. در حالی که هرتا برلین با این پیروزی توانست به رتبه ۷ جدول ارتقا یابد، هانوفر در پی این ناکامی به رده ۱۷ جدول سقوط کرد.

  • اشتوتگارت یک − آگسبورگ صفر

یکی از برندگان بزرگ هفته تیم اشتوتگارت بود که با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان خود، آگسبورگ گذشت و قعر جدول را با این موفقیت ترک گفت. گل طلایی اشتوتگارت در این مصاف را آناستاسیوس دونیس، مهاجم این تیم از نقطه پنالتی به ثمر رساند.

  • هوفن‌هایم  یک  − شالکه یک

و در آخرین دیدار روز شنبه هم هوفن‌هایم در خانه خود به نتیجه تساوی یک بر یک مقابل شالکه دست یافت.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ − بوروسیا مونشن‌گلاباخ صفر

در نخستین دیداری که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، آر. بی. لایپزیگ توانست مهمان قدرتمند خود، بوروسیا مونشن‌گلادباخ را دو بر صفر شکست دهد و به رتبه سوم جدول رده‌بندی ارتقا یابد. مونشن‌گلادباخ علی‌رغم این ناکامی همچنان در رده دوم به سر می‌برد. چهره‌ برتر این دیدار تیمو ورنر، مهاجم ملی‌پوش لایپزیگ بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

  • آینتراخت فرانکفورت یک − ولفسبورگ ۲

در دومین دیدار یکشنبه هم آینتراخت فرانکفورت و ولفسبورگ به مصاف هم رفتند. فرانکفورت که در فصل جاری خوش درخشیده، نتوانست انتظارات هواداران خود را برآورده سازد و با نتیجه دو بر یک از ولفسبورگ شکست خورد. فرانکفورتی‌ها در پی این ناکامی به رتبه پنجم جدول تنزل کردند و ولفسبورگ با کسب سه امتیاز به رده هشتم جدول ارتقا یافت.

*رقابت‌های هفته ۱۳ بوندس‌لیگا دوشنبه‌ شب با انجام دیدار نورنبرگ مقابل بایر لورکوزن پایان خواهد یافت.

کد خبر 424310

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha