تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۹

همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در لایحه بودجه سال آینده بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های تابع به‌‌طور یک جا دیده شده بود که شورای شهر خواستار تفکیک این بودجه‌ها از یکدیگر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اعلام این مطلب، گفت: از این رو این لایحه به شهرداری برگشت تا پس از انجام تغییرات دوباره به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

وی افزود: سیستم بودجه ریزی سال آینده شهرداری متفاوت با سال‌های گذشته است . برای سال‌آینده درآمدهای غیر نقدی هم که چیزی حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان است اضافه  شده که رقم بودجه به حدود 5 هزار میلیارد رسیده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: با کسر این رقم از مجموع درآمدهای شهرداری تهران، بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری کمتر از 15 درصد رشد داشته است .

پورزرندی با بیان اینکه به دنبال درآمدهای پایداردر شهرداری هستیم ، گفت : جهت‌گیری اصلی بودجه شهرداری تهران در سال آینده نیز تحقق این درآمدها است.

وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته حتی وام‌های دریافتی شهرداری تهران به عنوان درآمدهای سال شهرداری محسوب می‌شد درحالی که در بودجه سال آینده وام‌های پیش بینی شده جزو درآمدهای شهرداری قرار نگرفته است.

پورزرندی افزود: شهرداری تاکنون 500 میلیارد تومان وام ازشبکه بانکی گرفته است که باتوجه به تغییرسیستم حسابرسی شهرداری از نقدی به تعهدی در مجموع جزو درآمدهای سال شهرداری قرار نگرفته است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخی افراد بحث ریخت و پاش در شهرداری تهران را مطرح می‌کنند اما من به عنوان معاون مالی و اداری شهرداری تهران اعلام می‌کنم حاضریم ماه به ماه و حتی هفته به هفته به شهروندان گزارش دهیم. به طوری که در سال گذشته 2 بار صورت های مالی شهرداری را ارائه دادیم و امسال نیز ریال به ریال هزینه‌های شهرداری را اعلام کردیم.