تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

ابوذر چهل امیرانی-دبیرتحریریه: سال‌هاست شاهد تغییر و تحول در سیمای میدان‌های شهر هستیم و این تغییرات در ۱۲ سال از مدیریت ثابت شهرداری تهران بیشتر بود.

البته این تغییرات در مدیریت قبلی شهری، بیشتر معطوف به ساخت نمادها و اجرای طرح‌هایی بود که قیافه میدان‌ها را عوض کرد و می‌توان به عوض شدن چهره میدان‌های راه‌آهن و انقلاب اشاره کرد. اما پیش از این دوره، تغییر در وضع میدان‌های پایتخت، بیشتر به اصلاحات هندسی توجه داشت تا به گونه‌ای منجر به تعدیل ترافیک شود.  در این دوره، مسئولان وقت شهرداری تصمیم به مسدودسازی میدان‌ها گرفتند و رانندگان مجبور شدند از دوربرگردان‌هایی که قبل یا بعد از میدان‌ها ساخته شد، تغییر جهت داده و به مسیر خود ادامه دهند.

این تغییر در میدان‌های زیادی انجام شد و با گذشت نزدیک به ۱۵سال، هنوز هم به حالت قبل باقی مانده‌اند. میدان بهمن در منطقه۱۶ که از میدان‌های مهم جنوب تهران به حساب می‌آید و محل اتصال بزرگراه‌های شهید تندگویان و بعثت، همچنین مناطق۱۶ و ۱۱ است، با همین وضعیت به حال خود باقی مانده و امکان دورزدن در میدان و تغییر جهت در آن وجود ندارد.  راننده‌ها مجبورند برای دسترسی به میدان‌های بهداری، راه‌آهن و نازی‌آباد، از دوربرگردان‌های موجود در بزرگراه‌های شهید تندگویان و بعثت استفاده کنند که باعث اتلاف وقت آنها می‌شود.

این طرح به ارث مانده از دوره‌های قبلی مدیریت شهری که قرار بود باعث حل ترافیک شود، راننده‌ها را دچار مشکل کرده و اتفاقاً ترافیک این محدوده را هم افزایش داده است. لازم است مدیریت شهری، این طرح را مورد بررسی و کارشناسی قرار دهد تا درصورت امکان شاهد بازگشایی این میدان باشیم.