همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات گفت: باید فضای جدید رسانه ای را در کشور تقویت و از ظرفیت رسانه‌های قدرتمند خود استفاده کنیم، با غیرقانونی نشان دادن فضای مجازی مشکل حل نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در آیین افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان و طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات استان با بیان این نظر افزود: هجمه دشمنی‌های دشمنان در دهه‌های پس از انقلاب کاسته نشده و مردم ایران با ایستادگی مشکلات را پشت سرگذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه نباید میدان رسانه را خالی کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری جوانان را به فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی دعوت کردند، منافقین و سلطنت طلبان که کشور را به خاک و خون کشیدند اکنون در این فضا بر ضد نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند، نمی‌شود این افراد در شبکه‌های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صدا و سیما جوابشان را بدهیم، مگر صدا و سیما مخاطب جهانی دارد، باید در شبکه اجتماعی جوابشان را داد.

آذری جهرمی با بیان اینکه از فضای مجازی استفاده و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم، اضافه کرد: رهبری برای استفاده از شبکه‌های مجازی دستور دادند و همه ما پیشگام باشیم. وی با اشاره به تاکید دایم برخی در کشور بر آسیب‌های فضای مجازی، پاسخ داد: هر فضایی خطرهای خود را دارد، اما باید نسبت به موضوع ملاحظه کرد.

آذری جهرمی بیان کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، با برنو نمی‌توان به جنگ اف ۱۴ رفت.

  • فناوری ارتباطات و اطلاعات بستر اشتغال آفرینی است

به گفته وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات، شاخص در توسعه دولت الکترونیک ایجاد اشتغال باشد و موانع پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم. وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال در جهان فراگیر شده است و امروز اقتصاد در حوزه فناوری درآمد قابل توجهی نصیب کشورها می‌کند.

آذری جهرمی به برخی ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و عنوان کرد: ۱۷ درصد از دانش آموخته‌های دانشگاهی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند و این یعنی ظرفیتی بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد. وی تصریح کرد: کشوری مانند هندوستان از ۵ تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود در دهه گذشته یک تریلیون دلار را از درآمدزایی حوزه دیجیتال داشته است.

وی بیان کرد : هر مرحله از مشکلات را عبور کردیم رشد قابل توجهی پیدا کردیم و عصر امروز عصر فناوری اطلاعات است که اقتصاد دنیا در این حوزه در حال شکل گیری است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: شاخص فناوری اطلاعات سمنان در کشور دوم است پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود دارد، طی یکسال ۱۴۳ سامانه نسل سه و چهار اینترنت همراه در استان سمنان راه اندازی شده است و در بیش از ۲۰۰ روستای اینترنت برقرار است.

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۹۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار و هشت طرح زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۳۰۴ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال اعتبار در استان سمنان با حضور آذری جهرمی افتتاح شد.