گروه سیاسی: ‌رئیس‌جمهوری بار دیگر طرح مشارکت سایر کشورها در ساخت نیروگاه‌های اتمی‌در ایران را مطرح کرد و خطاب به آنها گفت: اگر 4 سال دیگربیایید و بگویید می‌خواهیم در ساخت نیروگاه با شما مشارکت کنیم ملت ایران تقاضای شما را به دیوار خواهدکوبید.


محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم بوشهر سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، با بیان این مطلب افزود: ما امروز می‌گوییم که هر کشوری که دوست دارد در ساخت نیروگاه‌های اتمی‌در ایران مشارکت کند اعلام آمادگی نماید اما اگر نیامد بداند که ملت ایران به دست دانشمندان و متخصصان خود نیروگاه‌های اتمی‌خواهد ساخت.

وی ادامه داد: کسانی که زرادخانه‌هایشان پر از بمب اتمی‌است و در فلسطین از پست‌ترین انسان‌های مزدور یعنی صهیونیست‌های بی‌آبرو حمایت  و ملت ایران را به قانون شکنی متهم می‌کنند، امروز اعلام می‌دارند که تمامی‌فعالیت‌های هسته‌ای و حتی دانشگاهی و آزمایشگاهی ایران باید تعطیل شود.

خاتمه پرونده هسته‌ای

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز به فضل الهی ملت ایران به سمت رسیدن به قله هسته‌ای در حال حرکت است، اظهار داشت: به لطف خدا ماجرای هسته‌ای ایران که بزرگ‌ترین چالش کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌بود در حال خاتمه یافتن است و همه ادعاهای کذب و دروغ یکی از پس از دیگری با بازدید بازرسان سازمان انرژی اتمی‌به نفع ملت ایران و بر اساس قانون در حال نقض شدن است.

وی در توصیه‌ای به قدرت‌های بزرگ دنیا گفت: نگاه کنید در طول 29 سال گذشته از مقابله با ملت ایران و دهن کجی، بی‌ادبی به ساحت بلند این ملت چه چیزی نصیب شما شده است.

پیام به غرب

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: یادتان هست 2سال قبل از طریق مذاکره‌کنندگان خود برای شما پیغام فرستادند که دست از لجاجت بردارید و اگر تصور می‌کنید می‌توانید مانع حرکت ملت ایران شوید سخت در اشتباهید، بنابراین بیایید کنسرسیوم تشکیل و اقدام به غنی‌سازی‌ کنید، اما آنها نپذیرفتند و دیدند ملت ایران بدون تمنا به آنها مدیریت سوخت را امروز در اختیار دارد و به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست یافته و در جمع کشورهای دارای این سوخت قرار گرفته است.

بازتاب پیشنهاد احمدی‌نژاد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی سی، رئیس‌جمهوری ایران به بوشهر یعنی شهری که نیروگاه هسته‌ای ایران در آن قرار دارد سفر کرده است و انتظار می‌رود این نیروگاه اواخر سال‌جاری میلادی راه اندازی شود.

بی‌بی‌سی در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد اضافه می‌کند: ‌سخنان احمدی‌نژاد در باره پیشرفت ایران در زمینه فناوری هسته‌ای دو روز پس از تحویل قسمت دیگری از سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر توسط روسیه بیان شده است.

مقاومت دلیرانه

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به مردم بوشهر گفت: اینجا دیاری است که ۳۶زن در مقابل یک لشکر مسلح دشمن می‌ایستند و بینی متجاوزان را به خاک مذلت می‌مالند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اولین سفر خود به استان بوشهر در اردیبهشت ماه ۵۹ گفت: از آن روز تا کنون بوشهر بسیارتفاوت کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

احمدی‌نژاد ادامه‌داد: از سفر قبلی هیات دولت به استان نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده‌ است که از آن جمله می‌توان به اجرای بخشی از طرح عظیم آب آشامیدنی بوشهر و همچنین عملیات اجرایی راه‌آهن بوشهر به شیراز نام برد.

رئیس‌جمهوری، توسعه‌بندر، ساخت بیمارستان، شهرک‌های صنعتی، توسعه شهرها و همچنین تکمیل نیروگاه بوشهر را از جمله اقدامات در دستور کار دولت در استان عنوان کرد.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در هنگام خروج از ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در حلقه مردم این شهر که پشت درب‌های ورودی ورزشگاه منتظر او بودند، حضور یافت و با آنان صمیمانه گفت‌وگو کرد.

بازدید از بندرگاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد در ادامه برنامه اولین روز از سفر خود به استان بوشهر از طرح توسعه بندرگاه بوشهر بازدید کرد.

در طرح توسعه بندرگاه بوشهر 100 میلیارد تومان برای اسکله آن و 10 میلیارد تومان برای برج مراقبت کنترل ترافیک دریایی این بندرگاه هزینه شده است.

رئیس‌جمهوری در بدو ورود به این بندرگاه در جمع کارکنان و کارگران و مسئولان این بندر حاضر شد و به‌طور مستقیم و رو در رو با آنان گفت‌وگو کرد.

ایسنا هم از بازدید رئیس‌جمهوری از طرح احداث بیمارستان آموزشی ‌٢٠٠ تختخوابی بوشهر که از مصوبات سفر اول به استان بوشهر بود خبر داد.

پیروزی بزرگ هسته‌ای

رئیس‌جمهوری همچنین در جمع مردم گورک کله بندی از توابع دشتستان،  بزرگ‌ترین پیروزی ملت ایران در بحث هسته‌ای را ایستادگی در برابر زورگویان خواند و گفت: امروز جمهوری اسلامی‌ایران جزء چند کشور اتمی‌است و توانسته در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

محمود احمدی‌نژاد همچنین در کارگاه‌های تخصصی اشتغال، مسکن، کشاورزی و صنعت و همچنین کارگروه فرهنگی استان شرکت و با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی صبح روز پنجشنبه 11 بهمن، در چند روستای محروم منطقه نیز حاضر خواهد شد.

دیدار رو در رو با مردم در محل استانداری نیز از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به استان بوشهر است.

چهارمین سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت در دور دوم سفرهای استانی که از صبح چهارشنبه با سفر به استان بوشهر آغاز شده است، بعد از ظهر پنجشنبه با برگزاری جلسه استانی هیات دولت در محل استانداری پیگیری خواهد شد.

رئیس‌جمهوری پنجشنبه شب پس از برگزاری مراسم دعای کمیل که با حضور هیئت‌های مذهبی استان بوشهر برگزار می‌شود، به تهران بازخواهد گشت.

عزم دولت برای مصوبات بهتر

گزارش ایسنا حاکی است، محمود احمدی‌نژاد، در فرودگاه بوشهر این  استان را از استان‌های موفق در اجرای مصوبات دور اول سفرهای استانی خواند و ابراز امیدواری کرد در دور دوم دولت بتواند مصوبات بهتری را برای پیشرفت هر چه بیشتر این استان تصویب کند.