چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد که به ایلام سفر کرده است در جمع مردم در خصوص مسائل مختلف داخلی و خارجی با آنان سخن گفت

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در سومین سفر از دومین دوره از سفرهای هیئت دولت در جمع پرشور مردم شهرستان ایلام در ورزشگاه تختی این شهر افزود : خدا را سپاسگزارم که در ابتدای دور دوم سفرهای استانی توفیق سفر به استان سرفراز ایلام و ملاقات با شما مردم عزیز ، مومن و سرفراز را نصیبم کرد.

رئیس جمهور، ایلام را سرزمین حماسه سازان، شیرزنان و دلاورمردان توصیف و تصریح کرد: ایلام سرزمین انسانهای پاک، پرتلاش و مجاهد، دارای مردمان با صفا، تلاشگر و مدافع مرزهای عزیز ایران است.

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیثی ازپیامبر (ص) که فرمودند" از همه امور و دشمنی ها به سوی خدا پناه ببرید" افزود: در عالم هر چه هست از گل روی پیامبر (ص) است و همه عالم وجود، مدیون حضرت محمد (ص) است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به فضل خداوند ایران امروز به کشوری هسته ای تبدیل شده است و همه دشمنان ملت ایران این موضوع را پذیرفته و اعلام کرده اند که آن را تحمل می کنند.
وی افزود: در ابتدای کار این دولت که قرار شد سیاست مردمی و شجاعانه در قبال موضوع هسته ای اعمال شود دشمنان ملت ایران تهدید به جنگ، حمله، تحریم و جلوگیری از همه فعالیتهای ملت ایران را آغاز کردند.

رییس جمهور افزود: اما شما ملت غیور با توکل به خدا ایستادید و در دو سال و سه ماه اتفاقات بزرگی افتاد و همه فعالیتها آغاز شد.

احمدی نژاد گفت: حدود سه سال مسئولان وقت تلاش کردند با کند و تعطیل کردن فعالیتهای هسته ای به اصطلاح اعتماد آنان را جلب کنند اما دشمنان ما هر روز بهانه و خواسته ای جدید آوردند.

رییس جمهور گفت: ابتدا گفتند شما فقط فعالیتهای اصفهان را تعطیل کنید مشکل شما حل می شود اما وقتی این فعالیتها تعطیل شد، تعطیلی نطنز،‌ قطعه سازی و مطالعات دانشگاهی را مطرح کردند و گفتند ما با این مطالعات مشکل داریم و باید رشته های منتهی به هسته ای را تعطیل کنید.

احمدی نژاد تصریح کرد: دشمنان ما در آخر اعلام کردند ما اصولا با داشتن انرژی هسته ای برای شما مخالفیم اما طبیعی بود ملت بزرگ ایران زیر بار این تحمیل و شکست نمی رود و مسیر عوض شد. رییس جمهور گفت: فرمان رهبری و ایستادگی ملت این صحنه را عوض کرد.

احمدی نژاد افزود: ملت ما با توکل به خدا در مقابل همه زورگویان عالم ایستاده است و خواهد ایستاد و به یمن این ایستادگی این ملت در همه صحنه ها به خصوص در صحنه هسته ای پیروز است.

احمدی نژاد گفت: دشمنان ملت ما از اساس مخالف پیشرفت و عزت این ملت هستند و در هر زمان و دوره ای بهانه تراشی می کنند. رییس جمهور در خصوص علل مخالفت دشمنان با هسته ای شدن ایران گفت: علت اول آن است که آنان اصولا با پیشرفت و عزت ملت ایران مخالفند زیرا می دانند اگر ملت ایران قله ها را فتح کند به الگوی همه ملتها تبدیل می شود.

احمدی نژاد افزود: دلیل دیگر این دشمنی آن است که انرژی فسیلی از جمله نفت و گاز بالاخره تمام می شود و آنها دنیا را به مصرف این انرژی ها تشویق می کنند. رییس جمهور گفت: آنها در قبال پول نقد به کشورهای نفت خیز خودرو و وسایلی با مصارف انرژی زیاد می دهند تا هرچه زودتر منابع دنیا تمام شود تا خود با انرژی های جدید مثل هسته ای بر همه جهان حاکم شوند و ذره ذره این انرژی ها را با قیمتی گزاف به ملتها بفروشند.

احمدی نژاد افزود: از این رو آنها به دروغ گفتند که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نگرانند درحالی که خود پایه گذار و استفاده کننده سلاح هسته ای بودند. رییس جمهور گفت: آنها از سلاح هسته ای نمی ترسند بلکه از پیشرفت و الگوشدن ملت ایران و اینکه دیگر ملتها بتوانند از انرژی هسته ای استفاده کنند می ترسند، از اینرو حدود پنج سال بهانه تراشی کردند و خواستند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش اخیر شورای ملی اطلاعات امریکا آن را پیروزی ملت ایران در ماجرای هسته ای در مقابل همه قدرت های جهانی دانست. [نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا: ایران در پی بمب اتمی نیست] احمدی نژاد گفت: همان طور که روز گذشته( سه‌شنبه 13 آذر) دیدید گزارش سازمانهای اطلاعاتی دولت آمریکا به صراحت، اعلام کردند ملت ایران در موضوع هسته ای در مسیر درست قرار دارد و حق با آنهاست. رئیس جمهور افزود:اگر چه این گزارش به ظاهر برای حل مشکل دولت آمریکا و عبور دادن و خارج کردن آن از شکست و بن بستی است که در آن گرفتار شده اما در حقیقت اعلام پیروزی ملت ایران است .

احمدی نژاد با اشاره به دیدار یک ماه پیش سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با طرف اروپایی گفت: در آن ملاقات مذاکره کننده اروپایی چند بار به صراحت اعلام کرد ما نمی خواستیم شما هسته ای شوید و اکنون هم به هسته ای شدن شما راضی نیستیم اما چه کنیم که به دانش هسته ای دست یافته اید و ما نمی توانیم کاری کنیم و اکنون در تلاشیم از این جلو تر نروید.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: آنان در هر مرحله با پیشرفت ما مخالفند اما به فضل خدا ، ایستادگی رهبری عزیز و شما ملت، اکنون در موقعیت بسیار ممتازی قرار داریم. رئیس جمهور گفت: سه ماه پیش اعلام کردم ماجرای سیاسی هسته ای ایران خاتمه یافته است و ملت ایران راه پر افتخار و روشن خود را با اقتدار و سربلندی ادامه خواهد داد اما برخی تصور کردند این کلام من فقط برای روحیه دادن به ملت است، اما اینگونه نیست.

احمدی نژاد افزود: این یک حقیقت است و بدخواهان ملت دیدند که در مقابل صف های به هم پیوسته ملت کاری از پیش نمی برند زیرا هر روز از حیثیت خود وآبروی سازمانهای جهانی سرمایه گذاری می کردند بدون آنکه امیدی و دستاوردی داشته باشند . رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت : هزینه کردن از شورای امنیت ،آژانس بین المللی انرژی اتمی ،تحریم و تهدیدهای نظامی برای آنان هیچ دستاوردی نداشت به همین علت تصمیم گرفتند در مقابل اراده ملت ایران سر تعظیم فرود آورند. رئیس جمهور گفت: با بررسی موضوع در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، سلامت کار و حقانیت ملت ایران بارها اعلام شد.

احمدی نژاد گفت: بر همه کسانی که با شعار و بهانه دروغ سلاح هسته ای، چند سال فضای دنیا را پر از تهدید و التهاب و نگرانی کردند تیر خلاص زدیم . رئیس جمهور افزود: آنها از تحریم ایران سخن می گویند اما غافلند که ملت ایران 28 سال است هیچ مبادله تجاری با امریکا ندارد .

احمدی نژاد گفت : امریکا با اینگونه تصمیمات کشورهای اروپایی را تحریم و انها را از منافع رابطه تجاری با ایران جدا کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش اخیر شورای اطلاعات ملی امریکا گفت: به لطف ایستادگی و توکل مردم ایران بر همه ارزوهای بدخواهان تیر خلاص زده شد و حقانیت این ملت بزرگ باری دیگر بر جهانیان به اثبات رسید . احمدی نژاد گفت : به بدخواهان ایران نصیحت می کنم که شما یک دوره پنج ساله چالش با ملت ایران را ادامه دادید اما امروز ملت ایران سربلند و پیروز است و شما هیچ چیزی در دست ندارید. رئیس جمهور افزود: در حضور مردم ایلام و از زبان این مردم شجاع به شما نصیحت می کنم که از این پنج سال درس عبرت بگیرید .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران اهل مذاکره و گفتگو است خاطر نشان کرد : آمریکائیها باید ابتدا اعلام کنند که با ما از موضع دوستی ، همکاری و مشارکت می خواهند گفتگو کنند یا از موضع رقابت و دشمنی؟ رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهید از موضع دشمنی با ملت ایران تعامل کنید بدانید ملت ایران در برابر شما خواهد ایستاد و شما را در همه صحنه ها به طور کامل ناکام خواهد کرد.

احمدی نژاد افزود: اگر از موضع دوستی ، همکاری و صداقت پیش بیایید ملت ایران ملتی با فرهنگ و متمدن است و این ملت را دوست خوبی خواهید یافت. رئیس جمهور گفت: اگر به دنبال بازی های جدید سیاسی در سایر موضوعات یا بهانه های جدید باشید ملت ایران یکپارچه در مقابل شما ایستاده است و قدمی عقب نشینی نخواهد کرد .

احمدی نژاد با اشاره به تبلیغات گسترده آمریکاییها در موضوع هسته‌ای ایران گفت : بالاخره استکبار جهانی در مقابل اراده ملت ایران متوقف شده و در این مسیر همه امکانات و توانمندی های خود را به کار گرفته اند اما ملت ایران همه انها را با شکست مواجه کرد.

رئیس جمهور افزود: آنها دو قطعنامه غیر قانونی، غیر حقوقی و براساس مبانی ناصحیح و برپایه اطلاعات غلط در شورای امنیت صادر کردند اما با این اقدام، خود را مقابل ملت هایشان و دیگر ملت های جهان زیر سوال برده اند و اکنون درمانده شده اند که چگونه مشکل این دو قطعنامه را حل کنند .

احمدی نژاد  گفت: دشمنان ایران همیشه سعی می کنند عده‌ای را تحریک کنند تا با تبلیغات و شایعه پراکنی و دروغ میان صفوف ملت ایران تفرقه اندازند. رئیس جمهور با اشاره به برخی افراد داخلی که همدست با دشمن فضاسازی و تبلیغات می کنند گفت:آنها ما را وادار می کنند یک امتیاز ولو بسیار کوچک به دشمن بدهیم یا یک قدم بسیار کوچک عقب نشینی کنیم اما اگر این اتفاق بیفتد همین افراد نفوذی داخلی بلافاصله تغییر موضع می دهند و طلبکار ملت و مسئولان خواهند شد و قیافه انقلابی خواهند گرفت.

احمدی نژاد کوچکترین عقب نشینی در مقابل دشمنان ایران را به معنای عقب نشینی کامل دانست و گفت: امروز پیروزی ملت ایران قطعی است اما مستکبران به لحاظ غرور حاضر نیستند به اشتباه خود به صراحت اعتراف و پیروزی ملت ایران را اعلام کنند.

رئیس جمهور افزود: آنها غیر مستقیم این گونه اظهار می دارند که ما اطلاع نداشتیم ملت ایران در مسیر صحیح بوده است و اشتباه را به گردن سازمان های اطلاعاتی خود می اندازند ،‌ ما به اینگونه مطالب هیچ کاری نداریم و از ملت بزرگ ایران می خواهیم هوشیاری خود را ادامه دهند. احمدی نژاد با اشاره به اینکه بزرگترین پیروزی سیاسی سده اخیر نصیب ملت ایران شده است گفت : باید هوشیار بود این پیروزی لطمه نبیند و با چیزی مبادله و معاوضه نشود.

رئیس جمهور ملت ایران را ملتی یکپارچه و حاضر در صحنه دانست و گفت: این ملت استفاده از ظرفیتهای صلح آمیز انرژی هسته ای را حق مسلم خود می داند و تا اخر ایستاده است و سرسوزنی عقب نشینی نخواهد کرد.

کد خبر 38390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز