تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

امیر محسنی-شهردار منطقه۱۷ : منطقه۱۷ را به خاطر تقدیم بیش از ۴هزار شهید «دارالشهدا» لقب داده‌اند.

این منطقه با حدود ۸کیلومترمربع وسعت، کوچک‌ترین منطقه پایتخت است. منطقه۱۷ علاوه بر تغییرات بزرگ به کارهای کوچک و پروژه‌های زودبازده برای ارتقای‌ آبادانی و رفاه مردمانش نیاز دارد. برنامه‌ریزی برای تحول و توسعه منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های آن آغاز شد و با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی سعی کردیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.  در یک مقطع۱۱۰ روزه با تغییر رویکرد و اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توانستیم در زمستان سال گذشته شهروندان را از خدمات متنوع و افزایش سرانه‌های شهری تا حد زیادی بهره‌مند کنیم.  

گام بعدی شناسایی فرصت‌هایی بود که امکان حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم می‌کرد. بر همین اساس طرح توسعه با محوریت خیابان‌های ابوذر، شهید غلامرضایی و حریم راه‌آهن تهران-تبریز آغاز شد.  برای تکمیل پروژه‌هایی مثل مجموعه فرهنگی ورزشی دارالشهدا، راه‌اندازی نخستین دانشگاه علمی و کاربردی و... راهی جز جلب مشارکت بخش خصوصی نبود.  

اکنون فاز دوم طرح تحول و توسعه در قالب پروژه‌های خدمات‌رسان عملیاتی شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. بعد از ۱۵ماه خدمت عیدی من برای اهالی منطقه‌ای که کودکی و نوجوانی‌ام را در کوچه‌پسکوچه‌هایش گذرانده‌ام، افتتاح پروژه‌های بزرگی است که برخی از آنها سال‌ها ناتمام مانده بود. مجموعه بزرگ ورزشی زمین تهران، مجموعه استخر بانوان و مجموعه شهربازی به همراه چندین پروژه دیگر از جمله طرح‌هایی است که تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید و تحولی بزرگ را برای اهالی دارالشهدای تهران رقم خواهد زد.